In Iran, Logan va avea ca tinta clientii care cauta o masina ieftina, spatioasa, robusta si fiabila, iar pretul este principalul atu al modelului pe o piata in care jumatate dintre masinile vandute anul trecut au fost mai ieftine de 8.000 de euro, precizeaza un comunicat Renault remis NewsIn.

Modelul va fi comercializat sub sigla Renault, insa nu se va numi Logan, ci Tondar-90. Decizia a fost luata pentru a creea o apropiere cu piata iraniana, deoarece in limba farsi, "tondar" inseamna "tunet". Modelul va fi disponibil in trei versiuni de echipare si va beneficia de motorul pe benzina de 1,6 litri, 16 valve.

Tondar-90 este produs in capitala Teheran de constructorii Iran Khodro si SAIPA, iar capacitatea anuala de productie va fi pentru inceput de 300.000 de unitati. In jur de 60% dintre componente sunt produse local, insa e prevazut ca procentul sa ajunga la 80% pe termen mediu. Renault a investit 300 milioane euro pentru dotarea a 50 de furnizori locali, iar de la finalul acestui an motoarele vor fi produse in Iran, iar din primavara lui 2008 si cutiile de viteze pentru Loganul iranian vor fi produse local.

Citeste si:

Iranul are 69 de milioane locuitori, iar numarul masinilor de pe sosele este undeva in jurul a 7 milioane. Vanzarile de automobile noi s-au triplat in ultimii cinci ani, iar in 2006 s-au apropiat de un milion de unitati.

SAIPA a fost infiintata in 1968, iar anul trecut a produs 505.000 automobile. Iran Khodro a intrat pe piata in 1962, iar anul trecut a produs aproape 514.000 de vehicule. Automobilele Renault au fost asamblate pentru prima oara in Iran in 1975 de catre producatorul SAIPA.

Iran este a cincea tara in care grupul Renault produce Logan, dupa Romania, Rusia, Maroc si Columbia. In doi ani si jumatate de comercializare s-au vandut pe plan mondial peste 400.000 de unitati Logan.