Le Point noteaza ca modelul Logan a avut un succes "fulgerator" in Iran, din moment ce 100.000 de clienti au platit un avans de 5.400 de dolari pentru a-si rezerva o masina, chiar daca automobilele vor fi livrate incepand cu luna mai. Periodicul mai precizeaza ca 70% dintre clientii SAIPA, unul dintre cei doi producatori care asambleaza Logan in Iran, s-au orientat catre versiunea cu toate optiunile, automobil ce costa 8.600 euro, precizeaza NewsIn, citand editia electronica a saptamanalului francez Le Point.

Renault a inceput din 3 martie comercializarea in Iran a modelului Logan berlina care este asamblat de cei mai mari doi producatori locali si are preturi ce pornesc de la 6.750 euro.

Modelul e comercializat sub sigla Renault, insa nu se numeste Logan, ci Tondar-90. Decizia a fost luata pentru a crea o apropiere cu piata iraniana, deoarece in limba farsi, "tondar" inseamna "tunet". Modelul este disponibil in trei versiuni de echipare si beneficiaza de motorul pe benzina de 1,6 litri, 16 valve.

Citeste si:

Tondar-90 este produs in capitala Teheran de constructorii Iran Khodro si SAIPA, iar capacitatea anuala de productie va fi pentru inceput de 300.000 de unitati. in jur de 60% dintre componente sunt produse local, insa e prevazut ca ponderea sa ajunga la 80% pe termen mediu. Renault a investit 300 milioane euro pentru dotarea a 50 de furnizori locali, iar de la finalul acestui an motoarele vor fi produse in Iran, iar din primavara lui 2008 si cutiile de viteze pentru Loganul iranian vor fi produse local.

Iranul are 69 de milioane locuitori, iar numarul masinilor de pe sosele este undeva in jurul a 7 milioane. Vanzarile de automobile noi s-au triplat in ultimii cinci ani, iar in 2006 s-au apropiat de un milion de unitati.

SAIPA a fost infiintata in 1968, iar anul trecut a produs 505.000 automobile. Iran Khodro a intrat pe piata in 1962, iar anul trecut a produs aproape 514.000 de vehicule. Automobilele Renault au fost asamblate pentru prima oara in Iran in 1975 de catre producatorul SAIPA.