Analistii au declarat ca in ciuda performantelor superioare comparabile cu ale competitorilor de acceasi clasa, versiunea hibrid nu corespunde preferintelor consumatorilor pentru modele ieftine, de talie mica, cu economie semnificativa de combustibil ecologic.

Consumul relativ mic si pretul ridicat comparativ cu ale altor modele hibride au facut din Accord o alegere neinspirata, sustine Brian Chee, analist al companiei de cercetare Autobytel.com.

“Autoturismul are un aspect foarte placut si un grad mare de performanta, dar un pret mult prea mare si nu este exact pe gustul celor care prefera modelele hibrid”, a precizat Chee.

Hibridul Accord are un pret de pornire de 31.090 de dolari (23.013 de euro), in timp ce versiunea hibrid a sedanului Civic are un pret de 22.600 de dolari (16.729 de euro), potrivit site-ului oficial al companiei Honda.

Prin comparatie, liderul pe piata hibridelor, Toyota Prius are un pret de 22.175 de dolari (16.414 de euro). Modelul Toyota Camry inregistreaza doar 40 de mile pe galon, putand fi achizitionat la un pret de 26.000 de dolari (19.246 de euro).

“Honda Accord asigura un bun kilometraj si cam atat. Hibridele trebuie sa ofere acest lucru pentru a se putea vinde”, a adaugat Chee.

Honda, compania japoneza aflata pe pozitia secunda, a declarat ca va continua sa produca versiunea Civic, dar va opri productia modelului Accord dupa ce noul model va iesi pe piata spre sfarsitul anului.

Citeste si:

Honda a vandut, de la aparitia pe piata in 2004, 25.000 de autoturisme hibride Accord, din care 6.100 numai anul trecut. Modelul Civic, introdus in 2001, s-a vandut mult mai bine, totalizand 153.000 de autoturisme in Japonia, Europa si America de Nord.

Cererea pentru Toyota Prius s-a concretizat in 729.800 de unitati vandute incepand cu decembrie 1997, iar modelul Camry, lansat in mai 2006, a inregistrat 53.681 de vanzari.

Desi Camry nu a avut succesul lui Prius, oficialii Toyota se declara multumiti de performantele acestuia si nu intentioneaza sa-l retraga de pe piata, a declarat puratorul de cuvant pentru Toyota, Bill Kwong.
Kwong sustine ca modelul Camry a depasit vanzarile lui Accord datorita pretului mai accesibil si a eficientei motorului de patru cilindri, spre deosebire de motorul mai performant de sase cilindri a hibridului Acccord, insa nu si foarte eficient.

“Cu siguranta ca cei interesati de modelele hibride privesc eficienta cosumului de combustibil ca pe un lucru important, dar in final totul se reduce la disponibilitatea de a plati pentru aceasta”, sustine analistul Brett Smith de la Center for Automotive Research.

General Motors Co. va intra agresiv pe piata hibridelor cu patru modele: Chevrolet Tahoe si GMC Yukon, care vor functiona cu gaz si electricitate, dar si Saturn Aura si sedanul Chevrolet Malibu.

Oficialii companiei estimeaza ca hibidele mari isi vor gasi clienti pe masura. “Exista o piata pentru hibridele mari, chiar daca reducerile consumului de combustibil sunt nesemificative. Cred ca toti cei care detin un autoturism de categoria unui SUV vor aprecia orice economie de combustibil”, crede Brian Chee, analist Autobytel.com.