"Presupun ca Ford va realiza la Craiova un model pentru care are nevoie initial de o capacitate anuala de 200.000 de unitati, iar apoi, intr-un an sau doi va adauga un alt model. Sunt sigur ca Ford va dori sa inceapa cat mai repede productia si probabil ca vom vedea primele masini la finalul lui 2008, sau inceputul lui 2009. O optiune ar putea fi modelul Fusion, a carui noua geneatie ar trebui sa apara in a doua parte a anului viitor", a spus, citat de NewsIn, analistul JDPA

In prezent, Fusion e construit in Germania, insa productia ar putea fi transferata in Spania unde nu va mai fi produs modelul Ka, a carui productie va fi mutata la fabrica poloneza a Fiat. Analistul preconizeaza ca noul Fusion va fi construit in 170.000 de unitati anual, un volum care ar trebui sa se potriveasca la Craiova, iar Fusion e un model care se preteaza a fi construit la o singura uzina, spre desosebire de Focus si Fiesta care sunt construite la mai multe. Fusion e un model de clasa mica, ale carui preturi incep de la aproximativ 11.000 de euro.

Carol Thomas a adaugat ca, in ceea ce priveste al doilea model, Ford ar avea mai multe optiuni, si e greu de speculat, insa producatorul ar putea alege sa construiasca si Fiesta la Craiova, pe o platforma comuna cu Fusion. Fiesta a construit in prezent in Germania si Spania, iar analistul JDPA nu exclude posibilitatea ca fabrica Ford din Spania sa nu mai produca Fiesta, astfel ca Ford ar putea muta o parte din productie in Romania.

Si viitoarea generatie Focus ar putea fi un candidat pentru Craiova, considera analistul JDPA, care spune ca modelul, construit in prezent la Valencia in Spania, va iesi cu o noua generatie in 2011, iar Ford ar putea sa imparta productia celor 200-250.000 de unitati pe an intre uzinele de la St Petersburg si Craiova.

Carol Thomas subliniaza ca Ford si-a imbunatit mult folosirea capacitatii de productie din Europa, de la 70% in 2002, la 94% anul trecut. Pentru anul curent, JDPA estimeaza ca Ford va produce 1,88 milioane de automobile in Europa - 95% din capacitate. Analistul a spus ca estimarile arata ca Ford va produce peste doua milioane de unitati pe continent in 2011 sau 2012 si deja e in curs de extindere a uzinelor din Rusia si Turcia, ceea ce va aduce in plus 260.000 de unitati anual.

"Daca adaugam si cele 300.000 de automobile ce urmeaza a fi produse anual la Craiova, rezulta ca Ford isi va mari capacitatea cu peste 500.000 de automobile anual. Insa, cum prognozele arata ca Ford isi va mari per total productia europeana cu mult mai putin, e de presupus ca Ford va muta in estul Europei o parte din productia din Occident", a mai spus Carol Thomas care a adaugat ca deja se preconizeaza ca fabrica din Southampton (Marea Britanie) ar putea fi inchisa peste cativa ani, la aparitia noii generatii Transit.

Citeste si:

Reprezentantul JDPA a mai spus ca forta de munca mult mai ieftina decat in Polonia, Cehia sau Slovacia este lucrul care a atras cel mai mult Ford la Craiova, care va deveni prima uzina din centrul Europei a Ford. Piata romaneasca va aduce volume importante pentru constructor, iar faptul ca va produce in tara ii va oferi oportunitati suplimentare pe piata.

Carol Thomas mai noteaza ca Ford nu ar trebui sa se confrunte cu o criza a fortei de munca in tara, asa cum se intampla cu producatorii de automobile din Cehia, Slovacia si sudul Poloniei. In plus, venirea Ford va atrage o serie de furnizori care vor produce pentru uzina de la Craiova, la fel cum s-a intamplat si la intrarea Kia in Slovacia sau a Volkswagen in Rusia.

Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro la Craiova pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei si isi propune ca in 2012 sa aiba cheltuieli de un miliard de euro la uzina din Craiova, care in prezent are 3.900 de angajati, dar va ajunge la 7.000, si posibil chiar la 9.000, au precizat in iulie oficialii Ford.

J.D Power Automotive Forecasting este divizia de prognoza si analiza a J.D Power, lider mondial pe segmentul de studii de piata pentru industria auto. Compania efectueaza in mod constant studii in cele mai mari piete auto din lume si alcatuieste topuri ale diferitelor branduri din industria auto, in functie de notele acordate de clienti.