Studiul este elaborat pe baza unor indicatori ce masoara problemele pe care posesorii de automobile le-au intampinat in primii trei ani de viata a propriilor autoturisme. Pentru acest an s-au luat in calcul automobilele de pe continentul american cu anul de fabricatie de 2004, apartinand unui numar de 38 de marci prezente pe piata americana.

Lexus si Buick sunt marcile care au inregistrat cel mai mic punctaj, 145 de probleme la 100 de automobile, top cinci fiind completat de Cadillac, Mercury si Honda. Producatorul numarul unu la nivel global, in acest moment, Toyota, se claseaza imediat sub primele cinci cu o medie de 169 de deficiente inregistrate la un esantion de 100 de automobile.

Producatorul european cel mai bine clasat este BMW, inregistrand un total de 182 puncte. Surprinde cotarea Jaguar inaintea Mercedes-Benz, marca britanica fiind considerata mai fiabila decat cea germana.

Media problemelor inregistrata la totalitatea marcilor incluse in acest studiu este de 208 reparatii la o suta de automobile. Marcile europene, in afara celor mentionate anterior s-au clasat sub aceasta valoare, conform sondajului realizat in Statele Unite. Marca din Europa cea mai bine clasata sub medie este Volvo cu un punctaj de 230. Volkswagen, cel mai mare producator european, este privit de americani ca fiind mai putin fiabil decat Hyundai si Kia. Marca in care americanii au cea mai putina incredere este Land Rover. Conform sondajului, posesorii americanii au inregistrat o medie de patru reparatii in primi trei ani de viata la SUV-urile britanice.

Citeste si:

Producatorul auto cu cea ma mare imbunatatire a calitatii a fost, conform aceluiasi studiu, Hummer. Punctajul din acest an a fost imbunatatit cu 65%, fata de cel realizat in 2006.

Studiul mentionat arata ca o fiabilitate crescuta a unei marci asigura o valoare la revanzare cu pana la 15% mai mare pe piata second-hand. Acest fapt favorizeaza detinerea unor autoturisme de catre mai multi proprietari de-a lungul ciclului vietii.

Raportul din 2007 a fost generat in urma chestionarii unui numar de 53.000 de unici proprietari ai unui automobil cu an de fabricatie 2004. Sondajul s-a facut in perioada ianuarie -aprilie a anului curent.