Toyota Motor, cel mai important producator auto nipon, a anuntat o estimare a vanzarilor pentru anul 2009 de 10.4 milioane unitati. Toyota ar deveni astfel primul producator din lume care trece peste bariera a 10 milioane de unitati comercializate, fapt ce subliniaza amploarea pietei auto in ultimul deceniu.
Estimarea a venit pe fondul cresterii vanzarilor marcii pe pietele emergente, in special pe cea din China si pe reconfirmarea pozitiei detinute pe pietele pe care Toyota este un jucator important. Toyota se afla in competitie directa cu General Motors, gigantul american din Detroit, pentru titlul de cel mai important producator auto la nivel mondial. Rivalitatea celor doi producatori se duce in special pe pietele mature de pe continentul american si Europa.

Atu-ul principal al japonezilor in lupta cu americanii este abordarea mai pregnanta a segmentului automobilelor ecologice. Modelul cel mai popular al producatorului japonez adresat clinetiilor american preocupati de protectia mediului este Prius. Un alt model cu priza la publicul din Statele Unite si a preciat in aceeasi masura si de europeni este noul RAV-4.

In incercarea de a atinge 10 milioane de unitati comercializate Toyota porneste ofensiva pe cel mai important segment pe care activeaza concurentul direct General Motors, lansand camioneta full-size Tundra. Noua utilitara reprezinta modelul cu cel mai mare motor montat pe un model de catre niponi. Propulsorul are o capacitate de 5.7 litri dezvoltand 381 de cai putere si un cuplu de 401 nm.

Pentru pietele in curs de dezvoltare niponii pregatesc un autoturism low-cost ce va fi lansat chiar in 2009. Locatia, cea mai probabila, pentru asamblarea unui astfel de model va fi India, pe lista mai figurand si Brazilia. Viitoarea unitate de productie va avea o capacitate de productie de 100.000 unitati annual.

Prognoza vanzarilor pentru 2009 include si vanzarile diviziilor Hino Motors si Daihatsu Motor, producatori la care grupul mama detine capital majoritar. In 2006 japonezii au comercializat 8,8 milioane de unitati, pentru acest an Toyota se asteapta la vanzari globale de 9,34 milioane de unitati.

Toyota Romania are ca tinta de vanzari un numar de 9.000 de unitati, o valoare aparent infima comparativ cu ambitiile globale ale producatorului japonez. In perioada de sapte luni, ianuarie-iulie 2007, pe piata romaneasca s-au comercializat un numar de 4882 de autoturisme si 433 de autovehicule comerciale usoare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri