In primele 7 luni ale anului s-au vandut un numar de 1862 de unitati, conform datelor furnizate de APIA. Aceasta valoare este comparabila cu volumul de vanzari pentru luna iulie a bestseller-ului din import, Renault Clio. Vanzarile MPV-urile raportate la totalul autoturismeleor vandute in aceasta perioada inseamana un infim procent de aproape 1%.

Perioada cea mai prolifica pentru vanzarile acestor vehicule, cu caracter familial, a fost, cum era si de asteptat, inceputul verii. In lunile de varf ale sezonului estival, iunie si iulie, s-au vandut 636 de astfel de modele pretabile pentru voiajele cu mai multi pasageri si bagaje numeroase.

Modelul cel mai vandut pe piata romaneasca, in perioada ianuarie-iulie, a fost Skoda Roomster. Conceptul revolutionar si controversat, a atras un numar de 434 de clienti, in cautarea unui spatiu generos si a unui consum rezonabil. Modelul propus de cehi ofera un spatiu de depozitare de 450 de litri al portbagajului si 1780 de litri cu bancheta pliata si cel mai mic consum din clasa, in varianta de motorizare 1.4 TDI producatorii sustinand ca pentru 100 de kilometri necesita doar 5,1 litri de motorina in regim de exploatare mixt. Pretul acestei variante incepe de la 12.841 de euro CIP. Skoda si-a construit, cu un singur model, o cota de piata de 23,3% in aceasta categorie.

In topul preferintelor romanilor urmeaza Opelul Zafira, comercializat in numar de 256 de unitati in primele 7 luni ale lui 2007. Zafira reprezinta pionierul conceptului de monovolum cu un al treilea rand de scaune pliabile si singurul model care ofera pe piata romaneasca o varianta “musculoasa” OPC, cu un motor de 240 de cai. Preturile pentru acest model incep de la 13.134 de euro. Oferta Opel adresata acestui segment mai contine mini MPV-ul Meriva, construit pe platforma Corsa. Fratele mai mic al Zafirei s-a vandut doar in 94 de unitati in aceasta perioada. Opel detine o cota de piata in segment de 18,8 %.

Renault Scenic a completat podiumul in materie de vanzari, 186 de unitati fiind livrate de catre importatori clientilor, urmat de Seat Altea XL, Volkswagen Touran si Ford S-Max. Volkswagen-ul Touran reprezinta deceptia acestui segment, modelul foarte bine cotat in vest, atragand doar 153 de clienti in Romania. Design-ul sportiv al modelelor producatorului din Detroit, destinate taticilor care vor sa arate bine si cand isi duc copii la scoala, nu au prins la publicul din Romania, Ford detinand o cota de piata de doar 7,79% pe acest segment , cota la care au contribuit C-Max, S-Max si Galaxy.

Citeste si:

Segmentul MPV-urilor este unul foarte mic in momentul de fata, sustine Cristian Oltean, Marketing&PR Manager la G.M. Romania, exponentii de crestere pentru acest segment de nisa fiind modelele care si-au construit o cota de piata anterioara si spre care romanii isi indreapta atentia.

Cristian Oltean mai semnaleaza faptul ca publicul tinta prefera ca masini de familie modelele sedan, hatchback sau SUV, ignorand MPV-urile sau Station Wagonurile. Acesta apreciaza insa ca piata se va dubla in urmatorii doi ani, pe fondul atragerii mai multor clienti inca nefamiliarizati cu avantajele unui monovolum.

Profilul cumparatorului pentru monovolume il reprezinta clientii cu o familie numeroasa, cu venituri peste medie, care mai poseda un alt autoturism si intrebuinteaza MPV-ul in activitatile recreative sau pentru voiajele mai lungi.