Tom Malcolm, purtatorul de cuvant Ford Europe, citat de Automotive News, considera ca statul roman ar trebui sa promulge o lege care sa reglementeze existenta unor anumite datorii ascunse contractate de fostii proprietari.

In anul 2000, compania coreeana Daewoo, a ajuns in pragul falimentului, iar in 2002 a fost preluata de catre General Motors, in patrimonul americanilor intrand marea majoritate a unitatilor de productie detinute de coreeni. Uzina de la Craiova nu a intrat insa in planurile americanilor de dezvoltare, datorita sumelor pe care fabrica le datora furnizorilor.

Guvernul roman a preluat de fabrica din Craiova sperand intr-o revanzare cat mai rapida a acestuia catre un investitor important. In acel moment datoriile uzinei se ridicau la circa 220 de milioane de euro. Oficialii Ford solicita o clarificare a statului acestor sume restante pana la trecerea la urmatoarea etapa a achizitionarii. Conform Automotive News Europe, AVAS a confirmat luarea la cunostinta a noilor solicitari venite din partea gigantului american.

Citeste si:

In noul context previziunile presedintelui AVAS , Sebastian Vladescu, legate de incheierea negocierilor in cursul acestei saptamani par destul de optimiste. Parlamentul bi-cameral al Romaniei s-a aflat in vacanta pana la data de 3 septembrie, fiind putin probabil ca legea solicitata de Ford sa iasa in cursul acestei saptamani, astfel incat negocierile sa se reia intr-un timp real.

O situatie similara s-a inregistrat in 2005 la fabrica Daewoo din Varsovia, unde datoriile catre furnizori, bugetul statului si catre salariati au intarziat achizitia fabricii poloneze de catre producatorul ucrainian UkrAVTO.

Datoriile uzinei de la Craiova au reprezentat un impediment si pentru investitorii care si-au manifestat interesul dar nu au inaintat o oferta concreta datorita sumelor mari pe care trebuiau sa le suporte in contul fostei companii care a detinut fabrica.