In acest an, concurenta se anunta stransa, pentru ultima etapa ramanand in cursa doar sapte modele din cele 35 selectionate la inceputul competitiei. Cei sapte candidati sunt, in ordine aleatoare : Fiat 500, Mazda 2, Ford Mondeo, Mercedes-Benz C-Class, Peugeot 308, Nissan Qashqai si Kia cee'd. Rezultatul final va fi anuntat pe data de 17 noiembrie.

Favoritii certi pentru acest an sunt Fiat 500 si Ford Mondeo. Citadiana italiana, facuta in Polonia, a creat in momentul lansarii un entuziasm nemaintalnit in peninsula, inregistrandu-se inainte de lansarea oficiala 25.000 de precomenzi. Valul de aprecieri pozitive a cuprins apoi intreg continentul, urmasul lui Topolino, fiind rasfatatul saloanelor auto din aceasta toamna. La SIAB Fiat 500 a atras numeroase priviri, devenind vedeta standului Autoitalia.

In Romania modelul de clasa mica ar putea ajunge cu laurii cuveniti pentru “Masina anului in Europa”, primele unitati poposind in showroom-urile noastre de abia in primavara anului viitor, datorita cererii coplesitoare de pe pietele deja penetrate. Ford Mondeo este considerat, conform presei occidentale, unul dintre cele mai reusite modele, care poarta ovalul albastru, din istorie. Modelul prezent la standul Ford din cadrul salonului bucurestean nu s-a bucurat de acelasi interes din partea publicului, fiind deja o prezenta constanta pe strazile noastre.

Specialistii de vanzari din Romania confirma faptul ca aceasta distinctie aduce un capital de imagine important si este un bun argument la vanzare. Clientii romani, de asemenea, iau in calcul acest criteriu la alegerea unui nou model, conform acelorasi surse din domeniul auto.

Citeste si:

Printre modele care nu au reusit sa atraga aprecierea juriului au fost Audi A5, Land Rover Freelander II, Honda CR-V sau Toyota Auris. Juriul desemnat pentru a acorda aceasta distinctie este format din 58 de jurnalisti auto din 22 de tari europene. Modelele alese pentru a intra in aceasta competitie trebuie sa fie disponibile pe cel putin cinci piete europene, sa fie lansate in acelasi an cu decernarea si vanzarile acestora sa depaseasca 5.000 de unitati.

Criteriile luate in considerare sunt designul, comfortul, siguranta, economia, performanta, functionalitatea, satisfactia soferului, pretul si efectele asupra mediului. Lista preliminara cu cele sapte modele se face printr-un vot simplu. Pentru etapa finala fiecae membru al juriului va avea la dispozitie 25 de puncte. Punctele trebuiesc acordate la cel putin cinci dintre modele, dar nu se pot aloca mai mult de 10 puncte pentru un singur model.

Modelul desemnat pentru 2007, a fost Ford S-Max, abordarea dinamica a temei monovolumelor convingand jurnalistii. Punctajul obtinut de MPV a fost de 235, cu doar doua mai multe decat Opel Corsa, clasata pe pozitia secunda. Marca cu cele mai multe modele ale anului in Europa este Fiat.