"In Franta, 80% din electricitate este produsa prin intermediul centralelor nucleare iar in cazul in care automobilele electrice le vor inlocui pe cele ce consuma combustibil fosil vom observa o reducere clara a emisiilor de CO2", a declarat un administrator al Toyota Motor Corp, TatehitoUeda.

"Dar in China electricitatea se obtine de pe urma arderii de carbune, asa ca aceasta tara nu este locul potrivit pentru autoturismele electrice", a declarat acesta in cadrul Nikkei International Automotive Conference ce a avut loc la Tokyo.

Compania Toyota a introdus asa numitul vehicul hibrid 'plug-in' (in care partea electrica a motorului poate fi incarcata prin intermediul retelei de energie) in Franta in parteneriat cu grupul EDF, urmand sa introduca aceasta tehnologie si in alte state.

Citeste si:

Vehicului se bazeaza pe tehnologia Fuel Cell, insa Ueda a declarat ca o serie de probleme legate de acest model ar trebui rezolvate pentru a putea transforma proiectul intr-o tehnologie de masa, atat in ceea ce priveste infrastructura existenta cat si in ceea ce priveste autoturismele.

Intre timp, imbunatatirea consumului de carburanti la autoturisme va putea reduce emisiile. Programele software pot contribui la imbunatatirea constructiei vehiculelor si la reducerea consumului acestora, a declarat acesta.