Romanii isi cumpara din ce in ce mai multe automobile, un fapt care poate fi constatat atat din statisticile emise de APIA, cat si de fiecare dintre noi la orele de varf in marile orase. Apetitul automobilistic este caracterizat insa de conservatorism si constrans de buget, clientii romani indreptandu-si atentia, de obicei, spre modele care au o cota de piata consacrata sau sunt supuse unor reduceri.
In topul vanzarilor, cum era de asteptat, ramane Dacia Logan, model ce tinde sa devina la fel de emblematic pentru Romania, ca Beetle pentru germani sau Topolino pentru italieni. Unul din trei autoturisme inmatriculate, in cele noua anului, a fost Logan, conform cotei de piata de 30,3% calculata de APIA. Potrivit aceluiasi buletin statistic in perioada ianuarie-septembrie s-au comercializat 69.289 de autoturisme Dacia Logan, valoarea aferenta pentru ultima luna fiind de 5.648 de unitati, in scadere cu 7,5% fata de luna a noua a anului 2007.

Prin implicarea in industria auto din Romania, Renault si-a atras un capital de imagine puternic, modelele Clio si Megane succedand Loganul in preferintele publicului la alegerea unui autoturism nou.

A trea generatie Clio s-a vandut in cele noua luni in 12220 de exemplare, in crestere cu 31,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In septembrie, 1093 unitati ale modelului au ajuns din show-room in garajele noilor posesori.

Megane-ul, desi are mai bine de cinci ani de viata, este inca in gratiile romanilor, inregistrand cifre de vanzari superioare competitorilor directi, Opel Astra sau Skoda Octavia. Intre lunile ianuarie si septembrie ale anului curent, s-au vandut 8628 de unitati Megane, cu 74,3% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut. Luna septembrie nu a fost insa tocmai fasta comercializandu-se 759 de unitati.

Un alt model “veteran”, pe care romanii il prefera ca automobil nou, este Opel Astra Classic. Strategia de dumping a dat roade, generatia precedenta de Astra gasindu-si in noua luni 6971 de clienti, cu 79,1% mai mult decat cu un an inainte. Luna septembrie a fost de asemenea prolifica, 1068 de unitati intrand in posesia noilor proprietari.

“Marele plus “ Chevrolet Aveo pierde teren in fata clasicului Astra datorita vanzarilor inferioare in luna septembrie, doar 833 de unitati, si coboara in topul preferintelor romanilor in cele noua luni pe pozitia a cincea, cu 6792 de unitati vandute in noua luni. Totusi, dealerii pot avea motive de mandrie, rivalul coreean, cu nume american al Loganului, crescand cu 159,5% fata de acelasi interval al anului trecut.

Modelele Skoda inregistreaza cifre de vanzari asemanatoare in cele noua luni. Fabia este liderul cehilor, 5643 de unitati, Octavia inregistreaza 5290 unitati, iar varianta anterioara a sedanului de clasa medie, denumita Tour, intra in posesia a 4920 de romani. In luna septembrie cea mai comercializata a fost insa Octavia II, cu 560 de unitati, si singurul model ceh care inregistreaza o crestere semnificativa in cele noua luni, de 33,3%.

Top zece este inchis de modelele de clasa mica, VW Polo si Ford Fiesta. VW Polo s-a comercializat in cele noua luni in 4837 de exemplare, in timp ce modelul de clasa mica cu ovalul albastru a atins un volum de vanzari de 4754 de unitati. Si in septembrie cele doua au mers cap la cap, scorul vanzarilor fiind de 660 la 602, in favoarea hatchului din Wolfsburg.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri