In cele noua luni scurse pana in prezent, s-au comercializat 25.491 de unitati reprezentand vehicule comerciale cu o masa mai mica de 3,5 tone si minibuse, conform statisticilor APIA. Fata de perioada corespondenta a anului trecut, s-a inregistrat un plus de 14%. Importurile in aceeasi perioada au depasit in doar noua luni valoarea pentru intreg anul 2006, facand un salt de 48,6% pana la 19.924 de unitati. Piata europeana a vehiculelor a crescut in aceeasi perioada cu 6,1%.

Din pacate, vanzarile autohtone, reprezentate de modelele Dacia, au inregistrat o scadere importanta in perioada ianuarie-septembrie, comercializandu-se 5.567 de unitati, cu 37,4% mai putin decat in acelasi interval al lui 2006. Luna septembrie a fost de asemenea foarte nefasta pentru LCV-urile romanesti, doar 494 de unitati fiind comandate de antreprenorii romani. Perfuzia care ar putea salva vanzarile autohtone va fi varianta Pick-up a Loganului, ce va intra in productie incepand cu 2008.

In ciuda sincopelor din ultima luna, Logan Van ramane cel mai bine vandut vehicul comercial usor din Romania, totalizand 5529 de unitati in noua luni, valoare care ii asigura producatorului din Mioveni titlul si la constructori in aceeasi perioada.

Fiat reuseste sa fie brandul de import preferat de antreprenorii din Romania in cele noua luni care au trecut, cu 3953 de unitati si cu un plus de 90,3%. Modelele reprezentative pe acest segment, pentru cei din Torino, Ducato si Doblo Cargo au atins volume de vanzari de 1844 de unitati, respectiv 1782, si cresteri relative de 102% si 55.2%.

Citeste si:

Americani de la Ford se pot lauda cu cel mai vandut “caraus” de import din Romania, Transit inregistrand un volum de 2867 de unitati intre lunile ianuarie si septembrie ale anului curent. Vanul celor din Detroit ia laurii, cuvenite modelelor de import, si in luna septembrie cu 318 de unitati livrate si gata de datorie. Vanzarile ovalului albastru, pe acest segment, s-au ridicat la 3353 de unitati in cele noua luni, in crestere cu 43,9%.

Francezii vin din urma cu volumuri de vanzari similare in cele noua luni, leul Peugeot ia fata rombului Renault, in materie de vehicule comerciale usoare, cu un scor de 2189 la 2110 unitati. Si la modele rivalitatea nationala se pastreaza, Boxer-ul de la Peugeot fiind mai apreciat decat Master-ul Renault, cifrele doveditoare fiind 1508 unitati, fata de 1237 de unitati, in cele noua luni.

Daca tot am vorbit de mult-asteptatul Logan Pick-Up, in momentul de fata nu exista un posibil rival, singurele variante Pick-Up care puncteaza timid in materie de vanzari fiind Toyota HI-Lux si Mitsubishi L200. Cifrele acestora nu sunt, insa, nicidecum impresionante, atat HI-Lux cat si L200 comercializandu-se in 560 de exemplare in perioada ianuarie-septembrie 2007. In ultima luna, avantajul vanzarilor a fost de partea Toyota, care a vandut 69 de utilitare, cu 27 mai multe decat Mitsubishi.

Previziunile pentru acest segment sunt imbucuratoare, importurile fiind motorul de crestere iar ultimul semestru cea mai prolifica perioada a anului pentru acest segment. Daca se mentine actuala rata de crestere este asteptat ca in lunile viitoare sa se depaseasca valoare de 3000 de unitati importate si comercializate intr-o luna.