"Suprimarea sau reducerea taxei de prima inmatriculare sau transformarea ei de asa natura incat sa devina inoperanta ar avea ca rezultat reducerea la jumatate a vanzarilor noastre in Romania. Aceasta ar antrena suprimarea a mii de locuri de munca la Dacia, in conditiile in care ieri anuntam intentia noastra de a angaja peste 3.000 de persoane in 2008. Rezultatul ar fi de fapt suprimarea a zeci de mii de locuri de munca in Romania", a spus Fourmont, citat de NewsIn.

El a precizat ca Dacia a angajat la Pitesti peste 3 000 de persoane anul acesta, iar angajarile realizate in Arges de Dacia si furnizorii sai au fost de ordinul a 10 000 de persoane.

"Daca anulam taxa si nu o inlocuim cu nimc, in sase luni sau un an vor fi un milion de masini in plus in Romania si nu vom mai putea nerge nicaieri, vor fi si probleme de securitate. Mai bine sa reconstruim acum cand se mai poate, decat sa cladim de la zero ceva stricat", a spus directorul general Dacia.

Producatorul argesean doreste sa faca guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri. Una tine de accelerarea innoirii vechiului parc auto national. A doua se refera la evolutia taxei de inmatriculare in forma sa actuala pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, in special reducand taxa in functie de varsta vehiculului. Dacia spune ca, prin intermediul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, a facut propuneri Ministerului de Finante in acest sens.

A treia propunere vizeaza inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu axata pe trei criterii: nivelul de depoluare, cilindreea si nivelul de emisie de dioxid de carbon.

Citeste si:

Dacia estimeaza ca va produce 320.000 - 350.000 de masini in 2008, dintre care 120.000 vor fi destinate pietei interne, iar restul exportului. Anul acesta, exporturile Dacia vor fi in jurul a 1,8 miliarde euro.

Fourmont a mai spus ca, in prezent, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa, iar din cele 3,5 - 4 milioane de autovehicule aflate in circulatie, un sfert au peste 20 de ani. Numarul estimativ al masinilor mai vechi de 15 ani este de 1,6 milioane, care polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de vehicule Euro 4 in materie de emisii de oxid de carbon. "Eliminarea acestor vehicule constituie deci o prioritate nationala in materie de sanatate publica, prioritate care ar trebui sa antreneze o solidaritate a actorilor politici ai Romaniei", a mai spus Fourmont.

Romania a intrat in a doua etapa a procedurii de infringement (incalcarea tratatului de aderare), pentru taxa de prima inmatriculare, in urma cu aproape o luna. Procedura Comisiei Europene a fost declansata in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. Cea de-a doua etapa consta intr-un aviz motivat prin care Comisia cere modificarea taxei si reprezinta faza premergatoare trimiterii cauzei la Curtea Europeana de Justitie (CEJ). Romania are la dispozitie doua luni, conform termenului prevazut de procedura, pentru a modifica taxa. In caz contrar, CE ar putea decide inaintarea cazului la CEJ.

Citeste si Tariceanu: Taxa auto va fi redusa direct proportional cu vechimea masinii

Tariceanu: Taxa auto va fi redusa direct proportional cu vechimea masinii

Tariceanu: Taxa auto va fi redusa direct proportional cu vechimea...