Ford Motor, care s-a confruntat cu vanzari in scadere si cu o diminuare a cotei de piata din Statele Unite ale Americii, a aratat ca va lua mai multe masuri de reducere a costurilor pe piata sa interna, inclusiv prin oferte de actiuni facute fortei de munca unite in sindicat.

Ford a afisat in trimestrul al patrulea din 2007 pierderi nete de 2,75 miliarde dolari, respectiv 1,30 dolari/actiune, comparativ cu pierderile de 5,63 miliarde dolari, adica 2,98 dolari/actiune inregistrate in perioada echivalenta din 2006.

Pierderile din operatiuni continue, cu excluderea elementelor exceptionale, a fost de 20 centi/actiune. Pe aceasta baza, analistii se asteptasera la pierderi de 19 centi/actiune, potrivit Reuters Estimates.

Veniturile Ford din trimestrul al patrulea 2007 au fost de 44,1 miliarde dolari, in crestere fata de cele de 40,3 miliarde dolari din 2006.

"Desi rezultatele operatiunilor noastre se imbunatatesc pe o baza anuala, cresterea economica a SUA se tempereaza, iar perspectivele pentru industria auto raman o provocare", a aratat, intr-un comunicat citat de Reuters, directorul general al Ford, Alan Mulally.

Citeste si:

Piata americana de automobile, cea mai mare din lume, a fost afectata negativ de incetinirea cresterii economice, de problemele de pe piata imobiliara si de inasprirea conditiilor de creditare, care i-au afectat pe clientii restantieri sau cu o istorie de rau-platnici.

Vanzarile de autoturisme au scazut in 2007, al doilea an consecutiv, iar majoritatea analistilor si a investitorilor se asteapta ca tendinta aceasta sa se manifeste in continuare si in 2008.

Pierderile Ford de dinainte de impozitare de pe pietele internationale s-au cifrat la 889 milioane dolari in trimestrul al patrulea din 2007. Pierderile trimestriale inainte de impozitare ale Ford de pe piata nord-americana au fost, insa, de 1,6 miliarde dolari.

Pentru intregul an 2007, divizia nord-americana a Ford a afisat pierderi inainte de impozitare de 3,5 miliarde dolari.

Reprezentantii Ford au aratat ca se asteapta la pierderi in 2008, dar la profitabilitate a operatiunilor sale auto din America de Nord si de pe pietele internationale in 2009.