Presedintele comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vladescu, a declarat ca ceremonia poate avea loc intr-una din zilele de 19, 20 sau 21 martie, in functie de data la care va fi promulgata legea de catre Presedintie sau de de data la care banca va deschide contul escrow, informeaza NewsIn.

Potrivit contractului de privatizare a societatii, semnat la Frankfurt in 21 septembrie 2007, plata pentru pachetul de actiuni cumparat de Ford va fi facuta intr-un cont escrow, la cinci zile de la finalizarea procesului de privatizare, insemnand intrarea in posesia actiunilor de catre investitorul american.

Premierul Tariceanu a declarat, la inceputul sedintei de saptamana trecuta a Executivului, ca semnarea documentelor pentru finalizarea privatizarii Automobile Craiova si predarea catre noul actionar vor avea loc la sfarsitul lunii martie. El a precizat ca a avut la inceputul saptamanii trecute, la Geneva, o intrevedere cu seful companiei Ford, John Flemi.

Deputatii au adoptat, in 5 martie, cu 238 de voturi pentru, 16 impotriva si cinci abtineri, legea privind privatizarea Automobile Craiova, decizia fiind luata la nici o saptamana dupa ce Comisia Europeana a constatat ca societatea a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare.

Comisia Europeana a anuntat saptamana trecuta ca Automobile Craiova a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare si a cerut Guvernului Romaniei sa recupereze 27 de milioane de la intreprinderea craioveana, valoarea estimata a prejudiciului suferit de statul roman.

Citeste si:

Comisia Europeana si-a finalizat investigatia aprofundata privind privatizarea Automobile Craiova, efectuata in temeiul normelor privind ajutoarele de stat, prevazute de Tratatul de aderare. In urma investigatiei deschise in octombrie 2007, s-a constatat ca Romania a impus o serie de conditii referitor la vanzare, care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de productie si ocupare a fortei de munca, acceptand in schimb un pret de vanzare mai mic.

Realizarea unui nivel mai ridicat de productie si de ocupare a fortei de munca pentru Automobile Craiova prin vanzarea conditionata, si obtinerea, in schimb, a unor venituri mai mici din privatizare de catre statul roman, reprezinta ajutor de stat.

Pentru a evita ca intreprinderile sa beneficieze de avantaje neloiale fata de concurenti, nu se pot acorda ajutoare decat in conditii stricte.

In cazul acestei privatizari nu se aplica niciuna dintre conditiile respective si, prin urmare, ajutorul este incompatibil cu normele UE.