China este cea mai mare piata de desfasurare a activitatii producatorilor auto din Asia, si a doua, ca importanta, in lume, dupa Statele Unite.

Pentru acest an, piata automobilistica chineza este estimata sa ajunga la 9,5 milioane de autovehicule vandute, potrivit studiului efectuat de J.D. Power & Associates, motiv pentru care cei mai mari producatori de masini din lume, cum sunt GM, Volkswagen sau Toyota, vor investi masiv in aceasta regiune.

In plus, Rolls-Royce a vandut pe piata chineza si in Hong Kong 106 automobile de lux, cifra echivalenta cu 10% din vanzarile globale ale companiei BMW, dupa cum a afirmat Colin Kelly, director regional al Rolls-Royce Motor Cars pentru Asia-Pacific.

Acesta se asteapta ca vanzarile sa creasca pana la 170 de automobile, in aceasta zona, si sustine ca platforma chinezeasca va surclasa Marea Britanie, ca piata de desfacere a produselor Rolls-Royce, ajungand pe primul loc, arata Business Week.

Pentru a impulsiona piata chineza, Rolls-Royce va opera cu mai multa eficienta prin showroom-urile deschise de curand in Hong Kong, Beijing si Shanghai si se va extinde in sudul si estul tarii, in orase mai mici, cum sunt Shenzhen si Hangzou.

De asemenea, si alti producatori ai masinilor de lux urmaresc sa isi creasca vanzarile in China.

Citeste si:

BMW, parintele companiei Rolls-Royce, s-a bucurat de vanzari cu 42% mai mari in 2007, fata de anul precedent, si tinteste sa ajunga la 44.000 de autovehicule cumparate anual.

Pentru a demonstra semnificatia pietei chineze stau marturie prezentarile facute la salonul auto de la Beijing, unde, atat Mercedes Benz (subsidiara a Daimler), cat si Audi (detinut de Volkswagen), au lansat doua modele noi, LK-Class SUV si, respectiv, un model SUV. Cei doi producatori auto au vandut, pe parcursul anului trecut, aproximativ 100.000 de masini in China, potrivit Business Week.

Totodata, Ferrari (produs de Fiat) a vandut in 2007 cu 48% mai mult decat cu un an in urma, pana la 180 de automobile sport de lux.

Maserati, o alta subsidiara a Fiat, si-a crescut, de asemenea, vanzarile, iar brandul Bentley, de la Rolls-Royce (detinut, in prezent, de Volkswagen), a vandut in 2007 circa 338 de masini in China, cu 93% mai mult decat in 2006.

Piata auto din China ar putea deveni, pana in 2010, una din principalele zone de interes pentru Hyundai, mai ales din cauza unei expansiuni agresive, iar sefii companiilor producatoare de automobile, prezenti la salonul auto bianual de la Beijing, au estimat ca piata chineza va cunoaste un alt an de vanzari masive in 2008, in conditiile in care productia se extinde pentru a beneficia de costurile mai mici.