In cadrul acestei evolutii, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007, autoturismele au inregistrat o crestere de 9,1%, ajungand la 90.594 unitati (locul 12 in Uniunea Europeana), insa numai aproape jumatate fata de cea de anul trecut (17,8%). Totusi, aceasta crestere mai mica la autoturisme in primele patru luni ale acestui an a fost compensata de cresterea vanzarilor de vehicule comerciale (37,8%), care au atins un nivel record de 18.714 unitati comercializate in primele luni ale acestui an.

Productia nationala de autoturisme a crescut cu 9,8% iar cea de vehicule comerciale usoare cu 8,8%, in special datorita modelului Dacia Logan, cele 81.322 unitati reprezentand un nou nivel record al productiei. Acest fapt a sustinut in special exportul, care si el a atins un nou nivel record (44.439 unitati), in crestere cu 15,7% fata de anul trecut.

Importul de autovehicule a inregistrat o crestere de 23,5%, aceasta datorandu-se in special segmentului de vehicule comerciale, a carui crestere a fost de 41,7%, autoturismele avand o crestere mai redusa (18,3%), mult sub ritmul inregistrat anul trecut (50%). La acest segment este necesara o mentiune legata de piata autorismelor de ocazie, importul acestora crescand cu un procent semnificativ, de 184,7%, in conditiile functionarii taxei de prima inmatriculare.

De asemenea, cota de piata a vehiculelor de ocazie s-a dublat fata de anul trecut, de la 19,8% in 2007, la 37,5% anul acesta, marcile germane inregistrand volume de 2-3 ori mai mari pe segmentul autoturismelor de ocazie in comparatie cu cele noi.

In ceea ce priveste marcile autohtone, Dacia ramane lider incontestabil, iar la autovehiculele din import clasamentul este ocupat de aceleasi trei marci ca si anul trecut, dar primul loc revine marcii Skoda (care anul trecut era pe locul trei), urmata de Renault si Volkswagen.

Citeste si:

Autovehiculele comerciale au inregistrat o crestere puternica, de 37,8%. Din totalul acestora, camioanele intre 3,5t si 6t au inregistrat o crestere de 227,7%, iar cele intre 6t si 18t au inregistrat o crestere de 41,3%, fapt ce reflecta cresterea activitatii economice.

Cele mai mari cresteri din segmentul autoturismelor au fost inregistrate de marcile noneuropene, topul fiind condus de Mazda, cu o crestere de 632%, marca urmata de Dodge, cu 556%, Kia (479%), Jaguar (165%) si Maserati (150%).

Cele mai importante scaderi ale vanzarilor au fost sunt inregistrate de marca Daewoo, cu -52%, urmata de catre Chrysler, cu -44%, SsangYong (-41%) si Citroen (-30%).

In acest an, piata autotursimelor o sa inregistreze o crestere de maxim 5% (fiind posibila chiar o stagnare), o crestere procentuala de doua cifre fiind posibila numai pe segmentul vehiculelor comerciale, estimeaza APIA, bazandu-se pe evolutia de panpa acum a pietei, dar si din cauza unor considerente cum ar fi modificarea de la 1 Iulie a valorii taxei de prima inmatriculare, cresterea disponibilitatii de autovehicule de ocazie in tarile Europei vestice si anuntarea derularii si in anul 2008 a programului de innoire a parcului auto.