Achizitia in numerar, care a fost stabilita in martie, include toate drepturile de proprietate intelectuala, uzinele de productie, doua centre de proiectare in Marea Britanie si o retea mondiala de companii de vanzare, a anuntat Tata Motors.

Cele doua marci au fost cumparate de la Ford Motor Co, ce a contribuit cu aproximativ 600 milioane dolari la planurile de pensionare Jaguar si Land Rover, si au fost incheiate acorduri pe termen lung pentru furnizarea de motoare, piese si alte componente.

"Jaguar si Land Rover sunt doua marci britanice reprezentative si isi vor pastra identitatea distincta , continuand sa urmeze planurile de afaceri ca si pana acum", a declarat presedintele Ratan Tata.

Citeste si:

Tata Motors a anuntat saptamana trecuta ca va strange capital in valoare de 1,7 miliarde dolari prin intermediul a trei emisiuni de actiuni, pentru a finanta achizitia. Compania este estimata sa inceapa vanzarea modelului Nano, cea mai ieftina masina din lume, al carei pret depaseste cu putin 2.500 dolari, in India spre sfarsitul acestui an.

"Recunoastem imbunatatirea semnificativa a performantelor celor doua marci si vrem sa continuam aceasta tendinta si in urmatorii ani", a declarat David Smith, directorul executiv in exercitiu al Jaguar si Land Rover.

Tata Motors, principalul producator de autobuze si camioane din India, si cel de-al treilea producator de autoturisme, a incercat sa-si extinda prezenta in pietele mondiale prin aliante si achititii in ultimii ani. Compania a cumparat Daewoo Commercial Vehicles in 2004 si detine o participatie minoritara in cadrul producatorului spaniol de autobuze Hispano Carrocera.