Primul grup auto din India, care a cumparat in martie marcile Jaguar si Land Rover de la Ford, spera sa lanseze in octombrie modelul Nano, vandut cu 2.500 de dolari.

Modelul urma sa fie produs la o uzina a carei constructie era aproape terminata, la Singur, in estul Indiei, dar reprezentantii Tata Motors iau in considerare, in prezent, o schimbare a amplasamentului de productie altundeva in India.

Uzina de la Singur, in apropiere de Calcutta, era de fapt inchisa de la sfarsitul saptamanii trecute, dupa ce zeci de mii de manifestanti au incercuit uzina, ca sa protesteze impotriva rechizitionarii terenurilor lor agricole.

Citeste si:

Tata Motors a afirmat, miercuri, ca "a fost constransa sa suspende constructia si munca de la uzina Nano de la Singur, tinand cont de agitatie si de conflictele care au urmat".

Ar fi "extrem de optimist sa ne imaginam ca este posibila o revenire la normal in urmatoarele zile, in conditiile in care in ultimele luni nu s-a intamplat nimic", a declarat sub anonimat un responsabil de la Bombay al grupului.

Ratan Tata, presedintele companiei, amenintase la finalul lui august ca va schimba amplasamentul de productie al modelului Nano, daca nu se opresc manifestatiile din Bengalul Occidental, regiune din estul Indiei, condusa de 30 de ani de partidul comunist din India, organizatie marxista si foarte favorabila investitiilor locale si straine.