Separat, Ford Motor Co vrea sa vanda actiuni din pachetul majoritar pe care il detine la compania japoneza Mazda Motor Co, potrivit unei alte surse citate de Reuters.

In plus, saptamanalul de afaceri Barron's a anuntat ca GM vrea sa ceara un imprumut de la banca centrala americana, Federal Reserve, din facilitatea de credit a acesteia, din cauza blocajului financiar din piata care o impiedica sa se imprumute din alta parte, scrie NewsIn.

Toate acestea au loc in conditiile in care toti cei treiproducatori de masini cu sediul in Detroit se confrunta cu cea mai mare scadere a vanarilor din SUA din ultimii 15 ani si trebuie sa raspunda in fata investitorilor si creditorilor daca au fonduri suficinte cu care sa faca fata situatiei.

Reprezentantii Cerberus Capital Management, fondul privat de investitii care controleaza 80,1% din actiunile Chrysler, nu au putut fi contactati pentru declaratii. Chrysler si GM au refuzat sa comenteze si nici reprezentantii Ford nu au putut fi contactati.

Cerberus poarta discutii si cu alte companii,
precum Renault-Nissan, pentru vanzarea Chrysler, a mai spus sursa citata de Reuters si a adaugat ca orice intelegere ar trebui sa tina, insa, cont si de finalizarea vanzarii catre Cerberus a pachetului de 19,9% pe care il are Daimler AG la Chrysler.

Citeste si:

Cerberus declara luna trecuta ca a anuntat Daimler ca e interesata sa ii cumpere pachetul pe care il detine la Chrysler.

Actionarii Chrysler si GM au purtat doar discutii incipiente, "de explorare" cu privire la fuziune, a mentionat sursa.
Discutiile dintre GM si Cerberus, anuntate mai intai de New York Times si Wall Street Journal, au demarat in urma cu mai bine de o luna si nu e sigur ca vor duce la o intelegere, mai spune Reuters.

Wall Street Journal a spus ca Cerberus propusese un schimb de active cu GM, care i-ar fi asigurat fondului privat de investitii controlul integral asupra companiei financiare GMAC. In schimb, GM s-ar fi ales cu activele Chrysler care inregistreaza pierderi.

Cerberus detine, in prezent, 51% din GMAC, aceasta fiind o fosta companie financiara captiva a grupului GM, care a fost expusa la tranzactii pe piata ipoetacra din Statele Unite. GM detine restul de 49% din GMAC.