Noile motoare de patru cilindri cu injectie directa de combustibil au o putere si un cuplu mai mare decat cel al motoarele V6 al seriilor precedente, chiar daca au o cilindree mai redusa. Strategia consta in inlocuirea motoarelor mari aspirate, cu motoarele turbo.

Motoarele de patru si sase cilindri cu injectie directa consuma cu pana la 23% mai putin combustibil decat inainte.

E 250 CDI cu 150KW/204cp si 500 Nm dezvolta un cuplu cu 25% mai mare decat motorul diesel V6 anterior, dar foloseste cu pana la 23% mai putin combustibil - 5,3 litri pentru 100 de kilometri (consum NEDC combinat). Acesta corespunde la 139 grame de CO2 pe kilometru.

De asemenea, noul motor diesel de patru cilindri propulseaza E 220 CDI cu 125kW/170 CP si E 200 CDI cu 100 kW/136 CP, cu un consum de numai 5,3 litri pe 100 kilometri.

Noul model de top al Clasei E din gama diesel cu 6 cilindri este E 350 CDI cu un randament de 170 kW/231 CP, care consuma cu 0,5 litri mai putin decat precedentul E 320 CDI la 100 kilometri.

Din toamna anului 2009, motorul V6 diesel va fi disponibil ca model BlueTec ce dezvolta 155kW/211cp si intruneste standardele de emisii EU6 planificate pentru 2014. Toate celelalte variante de motorizari ale noii Clase E se situeaza in limitele EU5.

Motoare pe benzina au un consum de combustibil cu 20% mai redus datorita injectiei directe.

E 200 CGI si E 250 CGI sunt dotate cu un motor cu injectie directa cu patru cilindri cu o capacitate de 1,8 litri, supraalimentat, cu distributie variabila atat pentru admisie, cat si pentru evacuare. E 200 CGI (135 kW/184 CP) este echipat standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteze si functia ECO start/stop si consuma 6,8 litri de benzina premium la 100 kilometri, inregistrand o emisie de 159 grame de CO2 pe kilometru.

Pentru E 250 CGI (150kW/204CP) transmisia automata in 5 trepte vine ca dotare standard, iar cuplul maxim este de 310Nm. In acelasi timp, consumul de carburant mixt este redus cu peste 20% la 7,4 litri la 100 de kilometri, echivaland cu 175 grame de CO2 pe kilometru.

Citeste si:

E 350 CGI cu injectie directa pe benzina (215 kW/292 CP) si liderul E 500 (285 kW/388 CP) sunt incluse in gama de motoare ale noii Clase E. Noul produs al Mercedes-AMG, E 63 AMG, ajunge la 386kW/525CP.

Motoarele V6 si V8 sunt echipate standard cu o transmisie automata cu sapte viteze si un schimbator de directie situat pe coloana volanului.

La cerere, modelele V6 ale E 350 CDI si E 350 cat si E 500 cu 8 cilindri, sunt disponibile pentru ultima generatie a sistemului de tractiune integrala Mercedes-Benz.

Noul model are ca dotare standard sistemul Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist (Asistentul pentru faza lunga) si franarea automata in caz de urgenta, care este activata in momentul in care pericolul de coliziune este ridicat.

Pachetul Lane Safety pentru noua Clasa E include Blind Spot Assist, disponibil si la Clasa S si Lane Keeping Assist care cauta sa previna ca vehiculul sa paraseasca, neintentionat, drumul.

Imaginile surprinse de camera video sunt folosite de sistemul optional Speed Limit Assist, care recunoaste semnele de circulatie pentru limitarea vitezei in momentul in care trece prin fata lor.

Night View Assist cunoscut de la Clasa S este disponibil ca dotare optionala pentru noua Clasa E. Mercedes-Benz a imbunatatit acest sistem cu o functie speciala de detectare a pietonilor: in momentul in care Night View Assist Plus recunoaste pietoni in fata masinii, soferul este avertizat de prezenta lor prin intermediul computerului de bord.

Mercedes-Benz ofera posibilitatea de a alege pentru Clasa E intre 10 motoare si 3 variante de suspensie, cat si intre doua modele de design si echipament, 12 variante de roti/anvelope de 16, 17, 18 si 19 inch, 12 tipuri de vopsea si sase tipuri de tapiterie pentru scaune, disponibile in 5 culori.

Noua limuzina Clasa E este succesoarea modelului care a inregistrat vanzari de peste 1,3 milioane de exemplare incepand cu 2002.