Contribuabilii americani au in prezent o prioritate mai mica decat creditorii anteriori, printre care Citigroup Inc., JPMorgan Chase & Co. si Goldman Sachs Group Inc., potrivit acordurilor de creditare publicate pe pagina de internet a Trezoreriei. Guvernul a angajat o firma de avocatura pentru a stabili ordinea de rambursare, au declarat saptamana trecuta doua surse avizate.

Oficialii federali nu au reusit sa obtina acordul de a schimba pozitia companiilor in ordinea de rambursare, astfel ca au optiunea de a forta companiile sa isi declare falimentul, ca o conditie pentru continuarea ajutoarelor de la stat.

Guvernul ar finanta falimentul cu un asa-numit credit DIP, un statut ce ofera guvernului prioritate in fata altor creditori, a declarat Don Workman, partner in cadrul Baker & Hostetler LLP.

Citeste si:

"In prezent au loc negocieri, pentru a ajunge la un acord", a mai spus Workman. "In cazul in care nu se va ajunge la o intelegere, vor spune ca sunt siguri ca judecatorul le va permite sa fie primii in ordinea rambursarii".

Ambii constructori auto au respins cererile de a se reorganiza sub protectia legii falimentului, spunand ca masurile ar speria cumparatorii si ar duce la lichidare. General Motors si Chrysler au ca termen limita data de 17 februarie pentru a da dovada de progrese intr-un plan realizat in cadrul programului de salvare din Statele Unite.

Companiile trebuie sa reduca nivelul costurilor de munca si sa arate cum vor rambursa ajutoarele primite pana luna viitoare.