Piata auto este influentata de importul masiv de rable care a avut efecte negative puternice in categoria de masini mici si accesibile ieftine, al doilea motiv fiind deprecierea leului, iar al treilea aspect negativ este legat de blocarea creditarii.
Valmar considera ca masinile au ajuns la discounturi aberante. "Atit de ieftine sunt masinile astazi cum nu vor mai fi niciodata. Se arunca in piata discounturi aberante care nu pot fi sustinute economic", a mai precizat Valmar. Dealerii sunt inca pe profit pentru ca stocurile lor de masini au fost importate la un curs mai mic.
Valmar a mai spus ca este posibil ca programul rabla sa inceapa in 10 zile, iar in partea a doua a programului va fi propusa o formula prin care sa fie permise finantarile in sistem leasing.
“Rabla incepe in 10 zile daca totul merge bine. Dificultatea cea mai mare pe care o poate avea programul anul acesta o reprezinta accesul la credit, fiind posibil ca volumele sa nu fie atinse. Ne gandim sa propunem o formula din faza a doua a programului prin care sa fie permise finantarile in sistem leasing care ar mari un pic masa de interesati”, a spus Valmar.
Potrivit oficialului APIA, ar putea fi atins volumul de 60.000 de masini prin rabla doar daca accesul la creditare va fi permis.
Criza taie la jumatate inmatricularile de masini in ianuarie
Inmatricularile de autoturisme in Romania au scazut in ianuarie anul acesta cu 52,8% comparativ cu ianuarie 2008, la 19.756 de unitati, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: