Oficialii Saab au cerut intrarea in reorganizare judiciara si separarea de GM, a anuntat directorul executiv al companiei, Jan Aake Jonsson. Procedura de reorganizare judiciara, estimata sa dureze trei luni, va plasa afacerile companiei sub supravegherea instantei, cu scopul de a se crea o “entitate complet independenta”.

Viitorul companiei suedeze a devenit incert dupa ce GM a anuntat la 18 februarie ca vrea sa isi separe afacerile de aceasta divizie, pana in 2010.

Guvernul suedez a precizat anterior ca nu va nationaliza Saab. Conform procedurii de reorganizare judiciara, o instanta suedeza va numi un judecator care colaboreaza cu consiliul de administratie al companiei, scopul fiind reducerea datoriilor. Dupa trei luni urmeaza o reevaluare, iar procedura de reorganizare poate fi extinsa pana la un an. Daca aceasta esueaza, urmeaza intrarea in faliment.

Viitorul a 4.500 de angajati este in joc, precun si al miilor de salariati din lantul de distributie a companiei. Problemele Saab au aparut inca din 1990, cand GM a cumparat jumatate din actiunile companiei de la Investor AB. Compania suedeza isi trage originile din producatorul de avioane Svenska Aeroplan AB, creat in 1937 pentru a furniza Suediei avioane pentru razboi. Primul automobil Saab a fost produs in 1947.