Tehnologia Start/Stop dezvoltata de Bosch reduce cu 5% consumul de combustibil si implicit emisiile de dioxid de carbon.

Bosch va livra catre producatorul italian de autovehicule starterul, sistemul de control al motorului, precum si senzorul pentru acumulator.

Pentru inceput, acest sistem va fi incorporat modelului Fiat 500, alaturi de cutia de viteza automata Dualogic si motorul pe benzina de 1,2 litri. Bosch livreaza pentru Fiat 500 si unitatea de comanda a motorului, impreuna cu un software care interpreteaza datele necesare preluate de senzori, controland astfel oprirea si pornirea motorului.

Sistemele Start/Stop opresc automat motorul atunci cand autovehiculul se afla in stationare, de exemplu la semafor. In momentul in care soferul actioneaza ambreiajul pentru a cupla intr-o treapta de viteza, motorul este repornit automat.

In urmatoarele luni, pe langa Fiat 500, vor fi lansate si alte autovehicule de serie care vor dispune de tehnologia Bosch.

„In 2008, 5% dintre autovehiculele noi din Europa erau dotate cu un sistem Start/Stop. In anul 2012 acest nivel va ajunge, dupa calculele noastre, la 50%, iar in cele mai multe cazuri va fi vorba despre tehnologia Bosch”, a precizat Stefan Asenkerschbaumer, presedintele departamentului Bosch Starter Motors and Generators.

Compania Bosch produce sistemul Start/Stop din anul 2007, iar pana in prezent, a livrat peste 500.000 de startere pentru BMW si Mini.

Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru constructii.