"Cursa pentru preluarea Opel nu este inca terminata. O alegere prematura a unui investitor ar complica negocierile de vanzare, care sunt deja foarte complexe", a estimat Fischer, citat de NewsIn.

RHJ a obtinut sustinerea grupului General Motors, fosta companie-mama a Opel, insa guvernul federal german si salariatii Opel ar prefera o preluare din partea producatorului canadian de piese auto Magna.

Pentru finalizarea dosarului este nevoie de un acord intre Berlin si General Motors, acesta urmand a fi finalizat in toamna, insa cancelarul german Angela Merkel doreste semnarea unor acord provizoriu in cursul verii.

Cele patru landuri germane in care exista fabrici Opel sunt implicare in negocierile legate de viitorul constructorului si au oferit finantare pentru a mentine compania pe linia de plutire pana la gasirea unui partener.

Magna, care beneficiaza de sprijinul bancii rusesti Sberbank, vrea ca Opel sa patrunda agresiv pe piata din Rusia, in timp ce RHJ vrea sa reduca productia, pentru a aduce Opel pe profit si ar putea vinde divizia inapoi catre GM.

GM detine 35% din actiunile Opel, in timp ce guvernului german i se cere sa ofere garantii pentru un imprumut de pana la 4,5 miliarde euro.

In cazul in care partile nu ajung la un consens, finalul tranzactiei il va decide trustul Opel, care raspunde de companie de la intrarea GM in faliment. Trustul detine 65% din actiunile Opel si trebuie sa aprobe orice investitor.

Pana la finalizarea unui acord, Opel este gestionat de o societate fiduciara finantata prin credite publice.

Magna si-a majorat oferta pentru preluarea constructorului auto Opel

Magna si-a majorat oferta pentru preluarea constructorului auto Opel