"De la 1 ianuarie exceptiile nu vor mai fi prelungite. Astfel, pentru masini cu Euro 4 sub 2.000 cmc se va achita taxa auto", au precizat reprezentantii ministerului, citati de NewsIn.

Acestia au adaugat ca, din cauza crizei economice, s-a renuntat la introducerea din 2010 a impozitului anual pe emisiile de dioxid de carbon in locul taxei auto percepute la inmatricularea masinilor.

Pe 9 iulie, fostul ministru al mediului Nicolae Nemirschi declara ca proiectul privind noua taxa auto va fi publicat in luna august pe pagina de internet a Ministerului Mediului, iar principiul de baza va fi "poluatorul plateste".

Tot atunci, Nemirschi spunea ca a avut deja consultari cu importatorii si producatorii de autoturisme pe tema noii taxe de mediu, dar a evitat sa spuna daca noua taxa va fi mai mica sau, dimpotriva, mai mare, rezumandu-se sa afirme ca "va fi o taxa". Nicolae Nemirschi a fost inlocuit intre timp la Ministerul Mediului de ministrul interimar Elena Udrea.

Taxa de poluare auto, care a inlocuit de la 1 iulie 2008 vechea taxa de prima inmatriculare, a suferit anul trecut mai multe modificari, ajungand sa aiba, pentru o scurta perioada, in decembrie, o valoare tripla. Din 19 februarie 2009, actualul guvern a redus taxa de poluare auto cu o treime.

Pe 25 iunie, Comisia Europeana a solicitat Romaniei informatii in legatura cu legislatia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectand ca actuala legislatie romaneasca are efecte protectioniste asupra industriei auto nationale.