Citandu-i pe responsabilii pe care guvernul german ii va trimite in fata Comisiei Europene pentru a justifica importantele ajutoare publice pe care intentioneaza sa le plateasca pentru salvarea Opel, Spiegel mai precizeaza ca guvernul german estimeaza ca uzinele germane sunt mai productive decat cea din Anvers, informeaza NewsIn.

Opel, subsidiara a grupului american General Motors, urmeaza sa fie preluata de furnizorul canadian de piese auto Magna, insa constructorul auto se vede obligat sa desfiinteze 11.000 de locuri de munca din totalul de 45.730 din Europa, dintre care 4.000 in Germania, 2.300 la Anvers, 2.100 in Spania si cel putin 1.300 in Marea Britanie. Polonia va fi, de asemenea, afectata.

Belgia, Polonia si Spania sustin ca sunt dezavantajate in termeni de disponibilizari, in comparatie cu Germania.

Comisia Europeana asteapta un raspuns rapid din partea Berlinului, care trebuie sa explice de ce subventiile propuse nu constituie masuri protectioniste.

"Anvers, la ora actuala, este uzina cu cel mai mic randament in termeni tehnici", estimeaza autoritatile de la Berlin, punand accent pe faptul ca nivelul costului de productie, de 2.818 dolari per autoturism in cadrul uzinei din Anvers, este cu 70 dolari mai mare decat nivelul costului in cadrul uzinei germane de la Bochum.

Inchiderea uzinei din Bochum "ar avea efecte extrem de negative pentru intreaga companie", sustin autoritatile germane, in timp ce inchiderea uzinei de la Anvers ar avea efecte limitate asupra Opel.

Guvernul german estimeaza, de asemenea, ca o parte a productiei din Spania va fi transferata in Germania, pentru ca nivelul costului de productie este prea mare in Spania si pentru ca Germania, din punct de vedere geografic, este mai aproape de pietele de export.

Preluarea Opel va aduce disponibilizarea a 10.500 de angajati

Preluarea Opel va aduce disponibilizarea a 10.500 de angajati