Un raport realizat de ministrul adjunct al industriei, Andrei Dementiev, citat de cotidianul Kommersant, arata ca Avtovaz este in pragul falimentului. Grav afectat de criza economica, grupul auto se va confrunta cu o adancire a deficitului la 76,3 miliarde ruble (1,74 miliarde euro) la inceputul lui 2010, la care se adauga datorii catre furnizori de 9,8 miliarde ruble, subliniaza Dementiev, citat de NewsIn.

Restructurarea unor astfel de datorii este "imposibila in actualele conditii de piata", ceea ce inseamna ca Avtovaz indeplineste "toate conditiile prevazute de lege pentru intrarea in faliment".

Criza financiara cu care se confrunta compania va avea consecinte sociale foarte importante. La nivel de productie, raportul prevede 50.000 de disponibilizari necesare pentru a asigura supravietuirea constructorului.

Mentinerea efectivelor actuale ar duce la "o agravare ireversibila a situatiei financiare si ar pune sub semnul intrebarii posibilitatea companiei de a-si continua activitatile", precizeaza Dementiev.

In septembrie, Avtovaz anuntase deja ca ia in calcul reducerea a 27.600 de posturi, din totalul celor 102.000, ceea ce reprezenta peste un sfert din forta sa de munca.

Cat despre compania Renault, ce detine din luna februarie a anului trecut 25% din capitalul Avtovaz, "aceasta nu raspunde nevoilor companiei in materie de noi modele, esentiale pentru asigurarea unei productii eficiente si rentabile", indica raportul.

Per ansamblu, Dementiev ii reproseaza in raport grupului Renault ca nu a acordat Avtovaz acces la tehnologiile sale, compania ruseasca riscand astfel sa devina complet dependenta de grupul francez.

Saptamana trecuta, premierul rus, Vladimir Putin, a cerut aliantei Renault-Nissan sa participe la salvarea grupului auto Avtovaz, producatorul masinilor Lada, in caz contrar amenintandu-i cu reducerea participatiei la constructorul auto rus.

Renault a anuntat in repetate randuri ca vrea sa ramana alaturi de Avtovaz, insa nu a precizat sub ce forma va ajuta grupul rusesc.