"Fiecare vehicul va fi echipat cu un aparat cu GPS care va supraveghea cati kilometri, cand si unde este condus. Aceste date vor fi trimise unui birou de centralizare care va stabili factura", a anuntat intr-un comunicat Ministerul olandez al Transporturilor.

Impozitul asupra detinerii de autovehicule si impozitul la cumpararea unui vehicul - numai acesta din urma reprezentand in medie 25% din pretul unei masini noi - vor fi suprimate. Aceste impozite "sunt inlocuite printr-un tarif stabilit pentru fiecare kilometru parcurs in Olanda, pe autostrada sau pe terenuri private", precizeaza comunicatul, conform NewsIn.

Tariful mediu pe kilometru pentru o masina familiala va fi de 3 centime in 2012, urmand sa creasca progresiv ulterior pentru a atinge 6,7 centime in 2018.

Masura vizeaza sa reduca cu 10% emisiile de CO2 si cu 15% numarul total de kilometri parcursi in Olanda. "Blocajele de circulatie vor fi reduse la jumatate si asta ajuta mediul", spune ministerul, care precizeaza ca "se va plati mai putin cu cat se va conduce mai curat si mai constiincios".

"Este de asteptat, de asemenea, ca numarul mortilor in accidente rutiere sa scada cu 7%", adauga ministerul. Folosirea transportului in comun ar urma sa cunoasca o crestere cu 6%.

Fiecarui tip de vehicul i se va aplica un tarif de baza, in functie de marime, capacitate si emisiile de CO2 ale motorului. Taxiurile, vehiculele pentru handicapati, autobuzele folosite pentru transportul in comun, motocicletele si masinile vechi vor fi excluse din sistem.

"Pentru vehiculele straine va fi instituit un sistem de plata alernativ", precizeaza ministerul. Proiectul de lege a fost aprobat vineri in Consiliul de ministri si trebuie validat de Parlament.