Soarta Saab va fi decisa in cadrul reuniunii boardului GM din 1 decembrie, scrie NewsIn.

Chiar daca sefii GM ar putea opta pentru pastrarea diviziei suedeze, asa cum a facut in cazul Opel, grupul are totusi un plan secundar, ce prevede incheierea activitatilor diviziei.

"Ar trebui pur si simplu sa scape de ea". Saab "chiar nu conteaza din punct de vedere al tehnologiei, si nu exista sinergii, precum in cazul Opel", a comentat Tom Stallkamp, partener al firmei Ripplewood Holdings LLC.

Inchiderea Saab, in locul vanzarii, ar ajuta in continuare grupul GM sa isi atinga scopul de a reduce numarul marcilor din Statele Unite de la opt la patru, in contextul in care constructorul incearca sa revina pe profit dupa iesirea din faliment. Vanzarea catre grupul Koenigsegg ar fi protejat locurile de munca din cadrul Saab.

Producatorul suedez de automobile de lux Koenigsegg a anuntat marti ca a renuntat la oferta inaintata General Motors pentru cumpararea constructorului auto Saab, invocand intarzierile prea mari in incheierea tranzactiei.

"Problema calendarului a fost intotdeauna esentiala pentru strategia noastra ce vizeaza insuflarea unui nou spirit companiei. Din pacate, intarzierile in incheierea operatiunii au generat riscuri si incertitudini care ne impiedica sa ne ducem la bun sfarsit planurile privind noul Saab", a explicat fondatorul si presedintele societatii, Christian von Koenigsegg, intr-un comunicat.

Koenigsegg, ce se afla in fruntea unui consortiu de investitori dornici sa preia Saab, anuntase la inceputul lui septembrie ca este sustinut si de grupul chinez BAIC in incercarea de a prelua constructorul auto suedez Saab, aflat in dificultate, de la General Motors. Grupul american intentioneaza inca din luna decembrie 2008 sa-si vanda subsidiara suedeza.

Anuntul a survenit dupa ce GM a renuntat sa cedeze subsidiara europeana mult mai importanta Opel/Vauxall, pentru care ajunsese la discutii avansate cu un consortiu format din compania canadiana Magna si banca rusa Sberbank.