Asociatia Constructorilor Auto germani estimeaza ca anul viitor vanzarile de masini noi vor incepe sa scada in Germania.

“Piata auto germana va fi slaba in 2010”, a declarat intr-o conferinta Matthias Wissmann, presedintele Asociatiei Constructorilor Auto germani.
In iulie, seful Seat din Germania, Rolf Dielenschneider, estima o scadere de 30% pentru piata auto germana in 2010.

Vanzarile de masini noi in Germania au crescut cu 20% in noiembrie, fata de aceeasi luna din 2008. In primele 11 luni au fost comercializate 3,6 milioane de unitati pe piata germana, cu 25% mai mult fata de aceeasi perioada din 2008.

Germania este cea mai mare piata europeana pentru vanzarile de masini noi. Programul Rabla a fost in 2009 cel mai generos in Europa, cu circa 5,5 miliarde euro, guvernul german oferind o prima de casare de 2.500 euro, in schimbul unei masini de peste noua ani vechime.

Banii pentru acest program in Germania s-au terminat in septembrie, insa vanzarile au continuat sa creasca ca urmare a comenzilor din primele 9 luni.

In Germania, principalii beneficiari ai cresterii au fost constructorii straini, precum Renault/Dacia, Fiat si Hyundai.

In principal, modelele de dimensiuni mici au dominat piata, acestea cunoscand o crestere de 93% a vanzarilor. Modele scumpe, precum cele produse de BMW, Daimler sau Audi au inregistrat scaderi ale vanzarilor.

Criza economica a afectat constructorii auto germani, care au fost nevoiti sa reduca programul de munca, sa prelungeasca concediile, sau sa inchida fabricile temporar si sa disponibilizeze angajati pentru a micsora productia. Volkswagen, Daimler, BMW si Porsche si-au redus anul acesta orele de lucru la unele uzine.

Industria de masini din Germania are 1,1 milioane de angajati, fiind unul din cele mai importante sectoare ale economiei germane.