Renault a anuntat o crestere cu doar 1% a veniturilor realizate in al treilea trimestru al acestui an, sub nivelul asteptarilor.

Castigurile companiei din trimestrul trecut s-au ridicat la 9,542 miliarde de euro, comparativ cu 9,44 miliarde euro in perioada similara a anului trecut, dar sub estimarile medii ale analistilor care prognozasera un profit de 9.675 miliarde de euro.

Renault a anuntat ca nepretentiosul Logan fost una din principalele surse de crestere a veniturilor sale. Masina, realizata la fabrica din Romania, incepand cu septembrie 2004, este acum produsa si in Rusia, Maroc si Columbia. De asemenea, subsidiara sud-coreeana Renault Samsung Motors a contribuit si ea la cresterea vanzarilor pe pietele internationale.

Pe primele noua luni ale anului, contructorul francez, numarul 10 in lume, a realizat venituri totale de 30,86 miliarde euro, in crestere cu 2,9% fata de intervalul similar al anului trecut. Renault a vandut aproximativ 1,93 milioane autovehicule la nivel mondial in primele noua luni ale anului, mai mult cu 3,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Europa de Vest, in conditiile concurentei intense si a presiunii preturilor, Renault si-a continuat strategia mentinerii volumului la un nivel profitabil, reducerii costurilor si optimizarii capacitatilor de productie. Volumul de vanzari pe piata Europei Occidentale a scazut cu 2,1%, ceea ce a provocat scaderea cotei de piata a grupului francez de la 10,7% la 10,4%. "Probabil se confirma ideea ca momentan vanzarile scad indreptandu-se intr-o directie negativa", a afirmat Sabine Blumel de la Banca IMI din Londra.

In afara Europei Occidentale, volumul vanzarilor marcii Renault s-a apreciat cu 11,2%. Vanzarile companiei Dacia au consemnat un avans de 85% in primele noua luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, stimulate de succesul modelului Logan pe toate pietele unde este comercializat.

Citeste si:

In Coreea de Sud, Renault Samsung Motors a obtinut o crestere a volumului vanzarilor de 43%, cota de piata a diviziei in cazul vehiculelor de pasageri ajungand la 12,7%.

Miza pe Clio III

Francezii se bazeaza pe faptul ca vanzarile Loganului vor fi la fel de bune si in ultima parte a acestui an. Totodata Renault spera ca modelul Clio (generatia a treia) va impulsiona vanzarile, astfel incat sa fie mentinuta tinta de profit. Aceasta deorece exista o lista solida de comenzi pentru Clio 3, comenzi care au depasit asteptarile. Renault a lansat automobilul Clio 3 in luna septembrie. Modelul Clio 2 va fi in continuare comercializat sub numele de "Campus", dar, in acelasi timp, inlocuirea micului vehicul Twingo a fost amanata pentru anul 2007.

In ceea ce priveste categoria de masini C-Segment, cum este Golful celor de la Volkswagen, modelul Astra de la Opel sau Focus-ul al celor de la Ford, iar la Renault este Megane-ul, s-a consemnat o crestere usoara a vanzarilor in primele 9 luni ale acestui an. Dar JD Power - LMC Automotive Forecasting Services, companie de consultanta si analiza din industria auto, estimeaza ca productia acestui tip de Renault a scazut in aceasta perioada cu aproape 10%, fata de primele 9 luni ale anului 2004, ajungand pana la 607.250 de unitati.