Expertii din industria auto sunt de parere ca vanzarile in Europa de Vest vor scadea anul acesta cu cel putin un milion de masini noi, comparativ cu 2009.

Printre cauzele vanzarilor de masini noi in scadere in 2010 vor fi lipsa programelor Rabla in unele tari, sau o prima de casare mai mica fata de 2009.

Potrivit agentiei de rating Moody's, producatorii europeni de masini de volum, cum ar fi Volkswagen, PSA / Peugeot-Citroen, Renault si Fiat se vor confrunta in 2010 cu o provocare mai mare decat constructorii de automobile premium in mentinerea vanzarilor, pentru ca au beneficiat anul trecut cel mai mult de programele Rabla in principalele tari vest-europene.

Potrivit Fiat CEO Sergio Marchionne, Goldman Sachs si JD Power in 2010 vor fi cele mai mici vanzari de masini noi.

Marchionne se asteapta ca vanzarile de masini in Europa de Vest sa scada la 12 milioane unitati in 2010, de la 13,5 milioane unitati in 2009.

Previziunile Goldman Sachs pentru 2010 sunt vanzari in scadere in Europa de Vest la 12,1 milioane masini, de la 13,1 milioane unitati in 2009, in timp ce JD Power vede un volum de 12,15 milioane unitati, de la 13,55 milioane masini in 2009.

Analistul Ferdinand Dudenhoeffer de la Universitatea Duisburg-Essen estimeaza vanzari in scadere la 12,6 milioane unitati, de la 13,6 milioane masini in 2009.

Moody's anticipeaza ca in 2010 vanzarile de masini vor scadea cu 9,5% la 12,7 milioane unitati

Moody's se asteapta ca vanzarile de masini din Franta, Italia si Marea Britanie sa scada cu 5 procente in 2010, in timp ce in Germania livrarile de masini ar putea scadea cu 25%.

Presedintele Ford Europe, John Fleming, spune ca piata auto ar trebui sa isi revina in 2010 sau 2011. Lipsa programelor Rabla in unele tari face dificila estimarea pentru vanzarile de masini in Europa anul acesta, mai spune Fleming.

Directorul Opel, Nick Reilly, spune ca va dura "foarte mult timp" pana ce piata auto europeana va ajunge din nou la nivelul de 16 milioane de unitati pe an.