EN-V, acronim pentru „Electric Networked-Vehicle”, este un autovehicul electric cu doua locuri.

Au fost prezentate trei modele EN-V la Shanghai. Fiecare dintre acestea reprezentand o caracteristica diferita: Jiao (Mandrie), Miao (Magie) si Xiao (Ras). Prototipurile vor fi expuse in perioada 1 mai - 31 octombrie 2010 la Pavilionul SAIC-GM din cadrul Expozitiei Mondiale din Shanghai. Se estimeaza ca Shanghai va deveni unul dintre epicentrele dezvoltarii solutiilor de mobilitate personala pentru viitor.

„EN-V reinventeaza autovehiculul creand un nou ADN prin convergenta intre electrificare si conectivitate. Acestea ofera o solutie ideala de mobilitate urbana, ce permite in viitor eliminarea benzinei si a emisiilor toxice, a aglomerarilor si accidentelor din trafic si fac condusul o activate mai placuta si mai eleganta ca niciodata”, a declarat Kevin Wale, presedintele si directorul executiv al Grupului GM China.

Conceptul EN-V s-a inspirat de la prototipul „Personal Urban Mobility and Accessibility“ (P.U.M.A. - Mobilitate si accesibilitate personala urbana), dezvoltat de GM impreuna cu Segway si prezentat in aprilie 2009. Acesta este propulsat de cate un motor electric pentru fiecare dintre cele doua roti motrice. Aceasta este o tehnologie utilizata pentru prima data de GM in cadrul conceptului Hy-wire, prezentat la Salonul Auto de la Paris, editia 2006. Motoarele nu asigura doar forta de accelerare, ci controleaza si decelerarea si oprirea. Raza cercului de bracaj a fost redusa semnificativ fata de cea a autovehiculelor conventionale actuale, permitand prototipului EN-V sa „vireze pe loc”.

Puterea de propulsie cu emisii zero este furnizata de baterii litiu-ion. Acestea pot fi reincarcate prin incarcarea conductiva conventionala cu energie electrica de la reteaua de alimentare publica, permitand autovehiculului EN-V sa parcurga cel putin 40 de kilometri la o singura incarcare. De asemenea, EN-V poate imbunatati eficienta infrastructurii electrice publice, deoarece autovehiculul are capacitatea de a comunica cu reteaua de electricitate pentru a determina cel mai adecvat moment pentru reincarcare in functie de solicitarea totala a acesteia.

Combinand sistemul de pozitionare globala (GPS) cu tehnologiile de comunicare intre autovehicule si de monitorizare a distantelor, prototipul EN-V poate fi condus manual sau se poate deplasa autonom.

Capacitatea de functionare autonoma ofera posibilitatea reducerii aglomerarilor in trafic, permitand autovehiculului EN-V sa selecteze automat cel mai rapid traseu pe baza informatiilor de trafic in timp real. De asemenea, prototipul utilizeaza comunicarea wireless pentru a crea o „retea sociala” ce poate fi utilizata de soferi si pasageri pentru a comunica cu prietenii si partenerii de afaceri in timpul calatoriei.