Nu stiu altii cum sunt, dar eu devin un alt om la volanul unor masini care au trecut la rubrica „putere” numere care depasesc pragul de 200. Ma metamorfozez intr-o bestie, uit de cei 90 de cai pe care ii conduc legal, in timpul saptamanii, urasc turismele lente, pietonii rataciti, radarele si in general tot ceea ce incurca bunul mers al unui bolid pe sosea. Cu Honda S2000 lucrurile au stat insa diferit.

Vorba unui prieten, am mai spus-o si, daca n-am mai spus-o, o repet: masinile Honda se bucura de prea putina atentie pe piata romaneasca fata de cat ar merita. Honda Accord este una dintre cele mai bune berline de clasa medie din lume, Civic isi face de cap printre hatchback-urile europene, iar Jazz are multe atuuri in fata unor citadine cu staif. Diamantul coroanei este totusi roadsterul S2000, o supersportiva lansata acum vreo sase ani si care, odata cu fiecare imbunatatire primita anual, devine mai competitiva, urmand, probabil, ca viitoarea generatie sa se poata bate linistita cu mult mai titratul Boxster.
Un lucru trebuie sa fie foarte limpede: S2000 nu este o masina pentru oricine. Trebuie sa iubesti condusul sportiv, trebuie sa nu-ti propui sa faci altceva atat timp cat esti la volan, pentru ca roadsterul celor de la Honda iti solicita atentia la maximum. Esenta acestei masini este data de motorul de 2 litri, i VTEC DOHC, care produce 240 CP. O gramada de putere, am putea spune, insotita de un cuplu maxim de 208 Nm, care face ca micuta decapotabila sa accelereze pana la 100 de km/h in doar 6,2 secunde si sa atinga o viteza maxima de 240 km/h. Totul se petrece cu ajutorul unei cutii de viteze cu sase trepte, perfect echilibrata, prompta in reactii, comandata de un le-vier al carui cap invelit in titan este amplasat exact acolo unde trebuie sa stea.

De altfel, si scaunul, pedalele si volanul sunt atat de bine pozitionate, incat nu-ti ramane altceva de facut decat sa conduci. Reactiile motorului pot fi simtite cu usurinta in zona a 6.000 de turatii, insa dupa aceasta valoare si pana la limita de 8.300 spectacolul te face sa ranjesti de incantare. Sasiul de tip High X-Bone Frame, similar celui folosit in Formula 1, isi face datoria fara greseala, masele fiind distribuite aproape perfect pe punti, iar directia, asistata progresiv, in functie de viteza, iti da sansa de a controla vehiculul fara cusur. Unul dintre avantajele care contribuie la performantele dinamice este si soft-topul retractabil electronic, a carui masa este neglijabila, fara insa ca absenta acoperisului sa lase vreo urma de instabilitate a caroseriei. Chiar daca exista pe lumea asta sportive mult mai puternice, S2000 este unul dintre putinele exemplare care te fac sa simti explozia amestecului in cilindri, miscarea pistoanelor si cuplajele din cutia de viteze. Pretul CIP pentru Romania este de 35.650 de euro.