Trasee de dexteritate, declivitati extreme, viraje in conditii critice sau masuratori pentru franare – acestea sunt doar cateva dintre testele pe care trebuie sa le depaseasca, sistemele de siguranta, actionarea, suspensiile si toate celelalte componente ale unui autovehicul comercial usor Mercedes-Benz, chiar si la temperaturi extrem de scazute, cu zapada si gheata.

Producatorii de autovehicule comerciale usoare testeaza, de obicei, autovehicule si componente noi in fiecare iarna in regiuni din nordul extrem, in Arjeplog/Suedia, la doar o ora distanta de Cercul Polar.

Noul autovehicul comercial usor urmeaza sa fie supus si altor teste de anduranta in Alpi, in caldura torida a Spaniei.

Modelul Vito electric este primul autovehicul comercial usor din lume dotat cu sistem de actionare electrica din fabrica. Sistemul a fost proiectat pentru a functiona cu energie electrica si, de aceea, se dispenseaza de propulsia specifica motoarelor cu combustie.

O baterie prevazuta cu o tehnologie avansata litiu-ion alimenteaza Vito cu energie. Cu un voltaj de operare de 400 V, 16 A si o capacitate disponibila de 32 kWh, distanta medie parcursa de modelul Vito este de aproximativ 130 km, dar poate fi considerabil mai mare daca se adopta un stil de condus adecvat.

De asemenea, nu exista nicio pierdere in ceea ce priveste sarcina utila sau volumul de incarcare, comparativ cu un model Vito conventional.

Toate modelele vor fi echipate cu EPS ca dotare standard, ce combina functiile ABS si ASR. Numarul si tipul airbag-urilor vor fi aceleasi pe care le intalnim la gama Vito in prezent. Autovehiculele sunt supuse unor crash teste pentru a garanta cel mai ridicat grad posibil de siguranta pasiva.