Hyundai Auto Romania, importatorul marcii pe plan local, vrea anul acesta sa detina locul intai in clasa SUV cu noul model ix35 lansat pe piata romaneasca, pentru care comenzile sunt peste stocul existent, a declarat Marius Cocu, directorul de marketing al companie, intr-un interviu acordat Wall-Street.
Wall-Street: Cate SUV-uri Hyundai ix35 aveti pe stoc si ce comenzi s-au inregistrat pana in prezent? Ce tinta de vanzari v-ati propus?

Marius Cocu: Avem un stoc de peste 100 de unitati, insa este insuficient pentru cererea actuala. Primele livrari ale noului SUV ix35 au fost facute luna aceasta. Anul acesta vrem sa fim pe primul loc in segmentul SUV-urilor.

Hyundai Auto Romania, importatorul marcii pe plan local, a organizat cu ocazia lansarii SUV-ului ix35 un test drive in Transilvania pe traseul Bucuresti - Brasov - Sighisoara - Saschiz - Danes - Biertan si retur, aproximativ 700 km.

Wall-Street: In ce procent au ales romanii tractiunea simpla fata de 4x4 pentru noul ix35?

Marius Cocu: Tractiunea integrala in momentul de fata nu mai face sens din punct de vedere al pretului si al nevoii. Sub 1% din clientii de SUV-uri folosesc cu adevarat aceasta optiune. Am incercat sa echilibram comenzile benzina-diesel, tractiune fata/integrala, tot ce am avut pe stoc s-a epuizat destul de repede. Exista mai multe comenzi pentru tractiunea fata.

Wall-Street: Ce mai apare nou de la Hyundai anul acesta pe piata romaneasca?


Marius Cocu: Anul acesta va veni i30 u, modelul facelift al lui i30, care va veni echipat cu pachetul “Triple 5”. In Romania, ar trebui sa ajunga cel tarziu la jumatatea lunii iunie. i30 este cel mai vandut model din gama Hyundai in Romania.

De asemenea, pentru noul SUV ix35 incepand din octombrie-noiembrie vor fi disponibile si motorizarile 1,6 litri benzina 140 CP si 1,7 litri diesel 115 CP. Toate motorizarile sunt Euro 5.

Planul de dezvoltare si de modele noi pentru Hyundai Motor Europe pana in anul 2012 prevede 19 produse noi si derivate. Cu siguranta nu toate vor ajunge si in Romania, insa vom avea de unde sa alegem.

Wall-Street: Care este in prezent comportamentul clientului din auto?

Marius Cocu: Fiecare client incearca sa isi regandeasca necesitatile, fiind extrem de atent la ceea ce cumpara. Atat la nivel de caroserie, variante de motorizare, nivel de echipare, cumparatorul se multumeste cu minimul necesar, sau cu cea mai redusa varianta, astfel incat costurile de intretinere sa fie cat se poate de mici. Clientii aleg motoarele Euro5.

Wall-Street: Cum au fost vanzarile in primul trimestru? Ce estimari aveti?

Marius Cocu: Primele doua luni au fost consecinte directe ale anului 2009, fiind cele mai slabe luni pentru toata industria auto. In luna martie s-a mai simtit o inviorare a vanzarilor mai ales prin programul Rabla.

Potrivit Directiei Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in Romania au fost inmatriculate in primele 4 luni peste 350 de masini Hyundai, din care 180 de unitati au fost inregistrate in aprilie.

In momentul de fata nu vad evolutie pozitiva a pietei auto, o imbunatatire a consumului in aceasta industrie. Varianta optimista de tinte de vanzari pentru anul 2010 este acel nivel din 2009. Nu cred ca piata auto va depasi anul acesta 100.000 de masini.

In ultimii ani am avut o cota de piata de 7%. Speram sa nu o pierdem anul acesta.

Wall-Street: In ce masura v-a ajutat programul Rabla?

Marius Cocu: Programul Rabla a favorizat mai degraba aparitia acelei piete gri a vocherelor, decat vanzarea efectiva de masini noi.

Pentru noi vanzarile prin Rabla in luna martie au fost in linie normala. Cred ca 25-30% din comenzi au fost prin acest program.

Circa 50.000 de masini au fost casate, insa sub 10.000 de masini noi au fost cumparate prin program. Obiectivul programului nu a fost niciun moment sa vanda masini noi, ci sa colecteze masini vechi.

Wall-Street: Mai sunt rentabile investitiile in auto?

Marius Cocu: In momentul de fata, este cel mai bun moment pentru consolidarea afacerilor. Serviciile de vanzare si post-vanzare au nevoie de un standard mai ridicat, au nevoie de mult mai multa calitate.

Nu cred ca vom mai vedea multe investitii in industria auto pentru ca ele nu pot produce imediat. Hyundai anul acesta se va concentra pe consolidarea fiecarui dealer, iar investitiile daca vor fi, vor fi putine.

Hyundai are circa 30 de dealeri si intre 50-60 de puncte de vanzare, showroom-uri de masini.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri