China va deveni o piata de interes pentru toti constructorii auto, chiar si pentru cei americani care se asteapta la vanzari de cateva milioane de masini.

“In 2010, vom vinde peste doua milioane de vehicule in China, cu cinci ani mai devreme decat ne asteptam si mizam pe livrari de 3 milioane de unitati pe an din 2014-2015, cu 10 ani mai devreme decat estimam”, a declarat Tim Lee, seful GM pentru operatiuni internationale.

Ce masini prefera cumparatorul chinez?

Chinezii vor autoturisme cu multe dotari in standard si sunt foarte atenti la detalii, potrivit lui Joesph Liu, vice-presedintele GM Shanghai.

Reprezentantii marcii Buick sustin ca in China se pune accent pe interioare imbunatatite intrucat clientii vor masini cu multe facilitati, spre deosebire de cumparatorii americani.

Cumparatorii de masini noi in China vin cu bani cash, cautand finantare doar pentru 10-12% din valoarea unui autoturism, spre deosebire de cei americani care dau avans doar 1% din pretul de achizitie, iar pentru 99% cauta finantare.

Americanii au observat ca in China cumparatorii de masini noi au circa 32 de ani, fata de 65 de ani in America, marcile auto avand timp de loializare si de castigat clienti in mod repetat.

In timp ce previziunile optimiste vad piata americana la 16 – 17 milioane de unitati, intorcandu-se la nivelul din 2007 de abia in anul 2015, pentru China estimarile se ridica la 30 de milioane de masini noi pe an in 2020.

In China exista 60-80 de masini la 1.000 de locuitori, existand mult loc de crestere. Previziunile arata ca aceasta tara in 2030 va avea 220 de orase cu peste un milion de locuitori fiecare.

Anul acesta, vanzarile de masini in China in primul trimestru au fost de 4,6 milioane de masini.