De asememea, o parte dintre masini vor ajunge in teritorii aflate sub suveranitate franceza (France d'outre-mer), prin intermediul porturilor Antwerp, Zeebrugge si Amsterdam.

Din totalul de 56.000 de masini, 27.000 vor fi transportate pe caile ferate, aceasta optiune fiind aleasa pentru reducerea timpului de livrare, dar si a poluarii.

“Potrivit ultimelor estimari, transportul feroviar de la Pitesti la Tongeren duce la o reducere cu 11.100 tone a emisiilor de CO2, echivalentul a 11,7 milioane de kilometri parcursi prin intermediul transportului rutier“, explica Johannes Hodlmayr, purtatorul de cuvanf al HIAG (HÖDLMAYR INTERNATIONAL AG).

Datorita faptului ca mare parte a livrarilor se realizeaza prin transport feroviar in locul celui rutier, timpul de transport a fost redus semnificativ, in timp ce povara asupra mediului a fost redusa cu echivalentul a 100 de camioane saptamanal. In ceea ce priveste timpul de transport, acesta este redus de la 11 la 7 zile.

In acest sens 3 trenuri vor face naveta intre Romania si HN Autotransport, subsidiara Hodlmayr localizata in orasul belgian Tongeren, de unde masinile vor pleca in camioane catre dealerii din Belgia, Luxemburg si Franta.

Partenerii companiei austriece pentru acest proiect de transport international sunt compania franceza Touax, Hungarian Logistics Specialist Raabersped, parte a grupului Rail Cargo Austria, precum si compania austriaca Wiener Lokalbahnen Cargo.

Grupul austriac are un birou local, Hoedlmayr-Lazar Romania, la Bascov, judetul Arges, un joint venture intre Hodlmayr International si International Lazar Company, care a luat nastere in 2002.

Reteaua Hodlmayr dispune de centre logistice in 13 tari si transporta anual circa 750.000 de masini, concernul realizand in 2009 venituri de 150 de milioane de euro.