"In ceea ce priveste numarul de abateri constatate la reglementarile privind timpii de conducere, pauzele si perioadele de odihna, s-au depistat la vehiculele operatorilor rezidenti doua abateri privind timpii de conducere, acelasi numar fiind depistat si in cazul vehiculelor din UE. In cazul rezidentilor, din numarul total de vehicule controlate, s-a constatat o incalcare a prevederilor privind pauzele, iar timpii de odihna nu au fost respectati in trei cazuri" au precizat reprezentantii ARR, citati de NewsIn.

Inspectorii Autoritatii Rutiere Romane - ARR au constatat la patru vehicule din UE utilizarea defectuoasa sau incorecta a aparaturii de inregistrare (tahograful digital), iar lipsa inregistrarilor din tahograf a fost depistata la 6 vehicule UE si la 9 vehicule ale rezidentilor.Masura de imobilizare a vehiculului a fost aplicata in cazul a 19 vehicule din UE si a unui vehicul din Romania.

La nivel european, au fost constatate 470 contraventii ale operatorilor din UE si 29 ale operatorilor din tarile non-UE in ceea ce priveste supraincarcarea vehiculului, numarul de vehicule imobilizate din UE fiind de 388, iar cel al vehiculelor imobilizate din tarile non-UE fiind de 21.

"Aproximativ 21,22% din totalul vehiculelor controlate au fost depistate cu cel putin o abatere, fiind imobilizate din totalul vehiculelor un procent de 1,82%. Datele statistice ale acestui control concertat reflecta destul de fidel realitatile la nivel european, ceea ce dovedeste calitatea operatiunilor desfasurata de inspectoratele europene, printre care se numara si inspectoratul rutier al ARR.

Afirmam acestea, deoarece contraventionalitatea la nivel european in domeniul transporturilor rutiere este, conform statisticilor, de aproximativ 25%, iar contraventionalitatea constatata in trafic cu ocazia controlului a fost de 21, 22%, prin urmare foarte apropiata de statistici"a explicat Autoritatea Rutiera Romana.

Euro Controle Route - ECR este un organism european de inspectie si control in domeniul transporturilor rutiere creat la data de 5 octombrie 1999, format din 14 state europene cu statut de membru cu drepturi depline, si sase state cu statut de observator, avand ca obiective efectuarea de controale in comun sau coordonate de catre autoritatile de inspectie si control, intocmirea de programe comune de pregatire profesionala si schimb de experienta pentru personalul cu atributii de inspectie si control, precum si efectuarea de schimburi de informatii cu privire la contraventiile comise de catre operatorii de transport rutier.

Autoritatea Rutiera Romana - ARR colaboreaza cu acest organism inca din anul 2003, si este membru cu drepturi depline din anul 2007, odata cu integrarea in Uniunea Europeana, ceea ce a creat posibilitatea de a stabili o politica comuna cu Statele Membre ale Uniunii Europene in domeniul legislatiei si procedurilor de control in transportul rutier.

Conform planificarii pentru anul 2010, tara organizatoare a saptamanii de control coordonat din acest an (08 - 12 martie) a fost Olanda, avand ca tematica principala de control tahograful digital si timpii de conducere si de odihna, iar la aceasta saptamana au participat membrii ECR Austria, Romania, Franta, Lituania, Polonia, Marea Britanie, Spania, Germania, Ungaria si Irlanda.