Livrarea trenurilor Twindexx va incepe in 2012 si primele vehicule vor fi mentionate in orare din decembrie 2013. Toate cele 59 de trenuri vor fi livrate pana la sfarsitul anului 2019.

Bombardier detine 3 fabrici in Elvetia. „Decizia este o veste foarte buna si pentru angajatii din Elvetia. Fabricile noastre din Villeneuve, Zürich si Winterthur vor beneficia considerabil din aceasta colaborare. Ei impartasesc un rol principal in proiect impreuna cu Centrul de Competenta Bombardier al Tehnologiei pentru Punte Dubla - din Görlitz, Germania”, a declarat Stéphane Wettstein, chief country representative Bombardier Transportation in Elvetia.

Cele 59 de trenuri sunt alcatuite dintr-un total de 436 de rame dotate cu aer conditionat care ofera peste 36.000 de locuri.

Conceptul de tren a fost dezvoltat de Centrul de Competenta Bombardier al Tehnologiei pentru Punte Dubla din Görlitz. Görlitz a produs mai mult de 2.500 de vehicule supraetajate din 1990 pana astazi, ce au fost personalizate pentru diverse piete internationale.

Sistemul de compensare a ruliului Bombardier Flexx Tronic Wako este unul dintre elementele tehnice cheie ale trenurilor Twindexx.

Flexx Tronic Wako compenseaza ruliul vagonului, maximizand nivelul de confort al pasagerilor si permitand in acelasi timp trenului sa ia curbele foarte rapid. Cu aceasta tehnologie, trenurile supraetajate intercity isi vor putea creste vitezele in curbe cu pana la 15%, astfel reducand semnificativ timpul de calatorie. Comparat cu alte sisteme, in care pasagerii se plang uneori de rau de miscare, vagoanele se vor inclina la un grad foarte limitat.

Reducerea cu 10% a consumului de energie este posibila datorita selectarii de produse Bombardier Eco4. Motorul cu magnet permanent, Bombardier Mitrac, este principalul contributor, in combinatie cu alte tehnologii ECO4, precum sistemul de climatizare termoeficient si sistemul de control al distributiei energiei.

Atat fabrica Bombardier din Zürich, cat si cea din Villeneuve, isi vor creste capacitatea pentru a finaliza proiectul.

Proiectul Twindexx va fi administrat din Zürich, in timp ce Villeneuve – singurul punct de fabricatie feroviara din vestul Elvetiei – va fi responsabil pentru producerea vehiculelor impreuna cu Görlitz.

Görlitz preia, de asemenea, rolul de conducere in procesul de proiectare. Fabrica din Winterthur va concepe boghiurile, in timp ce productia acestora va fi realizata in Siegen, Germania. Fabrica suedeza de la Västeras va fi responsabila pentru sistemul de conducere cu motoare cu magnet permanent supereficiente.