IBM a intervievat 8.192 de soferi din 20 de orase de pe 6 continente, majoritatea declarand ca traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat in ultimii trei ani. Prezenta ambuteiajelor in majoritatea oraselor in curs de dezvoltare este un fenomen relativ recent, fiind in stransa legatura cu cresterea economica rapida inregistrata in ultimii zece ani.

In contrast, traficul din New York, Los Angeles sau Londra s-a aglomerat progresiv pe durata mai multor zeci de ani, acordand oficialilor mai mult timp si resurse pentru a rezolva problemele.

Per ansamblu, studiul releva faptul ca navestistii din majoritatea oraselor nu considera placuta perioada petrecuta in trafic.

Potrivit studiului, 57% din numarul total de repondenti au mentionat ca traficul rutier le-a afectat negativ sanatatea, procentajul ajungand la 96% in New Delhi si la 95% in Beijing.

Similar, 29% din numarul total de repondenti mentioneaza ca traficul rutier le-a afectat negativ performantele la serviciu sau la scoala, dar procentul creste pana la valoarea de 84% in Beijing, 62% in New Delhi si 56% in Mexico City.

Moscova era recunoscuta pentru durata ambuteiajelor. Soferii de acolo au raportat o durata medie de 2,5 ore atunci cand au fost rugati sa mentioneze perioada cea mai mare petrecuta in trafic in ultimii trei ani.

Analizand rezultatele Studiului privind ''Problemele Navetistilor'', orasele au obtinut urmatoarele valori/coeficienti urmare a problemelor cu care se confrunta: Beijing: 99, Mexico City: 99, Johannesburg: 97, Moscova: 84, New Delhi: 81, Sao Paolo: 75, Milano: 52, Buenos Aires: 50, Madrid: 48, Londra: 36, Paris: 36, Toronto: 32, Amsterdam: 25, Los Angeles: 25, Berlin: 24, Montreal: 23, New York: 19, Houston: 17, Melbourne: 17, Stockholm: 15.

“Solutiile traditionale – construirea mai multor strazi – nu vor fi de ajuns pentru a rezolva problema traficului in aceste orase in plina dezvoltare, de aceea este nevoie de implementarea simultana a mai multor solutii pentru a evita un colaps al retelelor de transport”, a precizat Naveen Lamba, directorul departamentului IBM pentru un sistem de transport inteligent.