"Jumatate dintre vehiculele cu probleme au fost considerate ca fiind neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere, prezentand defectiuni precum proasta functionare a dispozitivelor de iluminare si semnalizare, starea necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale in mecanismul de directie sau in articulatiile puntilor fata si spate, defectiuni ale sistemului de franare etc", se arata in comunicatul Registrului Auto Roman (RAR), citat de Mediafax.

Dintre vehiculele neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere, 2.235 (13,3%) au fost considerate de inspectorii ca prezentand pericol iminent de accident.

Inspectorii au constatat ca vehiculele aveau sisteme de franare ineficace, elemente componente ale sistemelor de franare deteriorate sau mecanismul de directie intr-o stare necorespunzatoare.

Citeste si:

Din totalul vehiculelor oprite in trafic, in 6.288 de cazuri s-a constatat depasirea normelor maxime de poluare, 1.081 de vehicule au avut probleme legate de identificare (neconcordante intre seria poansonata pe sasiu/caroserie si cea din documente, schimbarea culorii autovehiculului sau a categoriei de utilizare) si 2.434 de vehicule au fost neconforme din punct de vedere al efectuarii inspectiei tehnice periodice (ITP fals, ITP expirat, lipsa acte).

Reprezentantii RAR au subliniat ca rezultatele controalelor desfasurate in trafic nu reflecta starea generala a parcului auto din Romania, deoarece inspectorii opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defectiuni.