Porsche Romania, cel mai mare importator auto de pe plan local, tine inghetate planurile de dezvoltare a retelei de vanzari si anul viitor, pana cand piata auto isi va relua cresterea, in prezent fiind la nivelul de acum 7-8 ani.
“Aveam proiecte de dezvoltare pentru toate marcile grupului. Acestea sunt oprite astazi si vor continua odata cu revenirea pietei. Planurile noastre mergeau in directia dublarii fiecarei locatii din orasele resedinta de judet, a dublarii dealer-shipurilor, daca era unul de VW doream sa il facem si pe al doilea, daca era unul de Skoda vroiam sa mai avem inca unul, acesta este viitorul. Criza economica ne-a franat un pic planurile de dezvoltare”, a declarat, pentru wall-street.ro, directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar.

Porsche Romania si-a adaugat in planurile de investitii in 2007 un complex auto integrat in Bucuresti, care sa reuneasca marcile de lux Bentley, Lamborghini si Porsche, ce trebuia sa fie gata la finalul anului 2008, insa investitiile au fost oprite din cauza crizei. Valoarea investitiei fara teren se ridica la 12 milioane de euro.

Potrivit declaratiilor sefului Porsche Romania, complexul auto integrat nu va fi gata nici in 2011.

“Am terminat cladirea, am montat fatadele, insa cu siguranta nu anul viitor vom porni investitia. Semnele ar trebui sa fie de crestere clara pentru repornirea programului de investitie, pentru ca ar fi o capacitate suplimentara pe care piata nu ar putea sa o acopere. Si in alte orase, toate proiectele noastre sunt blocate pana la revenirea economiei. Preocuparea principala este de a asigura un nivel minim de profitabilitate a retelelor de distributie, astfel incat ei sa poata pe de o parte sa acopere standardele impuse de marca si sa poata sa isi continuie programul de investitie”, a precizat Valmar.

Din cauza crizei au disparut o parte din dealerii auto, insa Porsche Romania a reusit sa nu piarda nicio locatie, tranferand afacerile cu probleme catre alti investitori.

Reteaua Porsche Romania are in prezent 94 de locatii.

Valmar mai spune ca “nu scaderea preturilor va conduce la cresterea pietei auto, ci stabilizarea acestora”.

Cumparatorii de masini noi cauta un pret mic. “Romanii se uita dupa pret, dar si dupa calitate, se urmaresc masini de caroserii mai mici, cu o echipare mai rationala si mai putin emotionala”, a adaugat Valmar.

Vanzarile Porsche Romania au fost mai mici in 2010 comparativ cu 2009. “Ca volum absolut, vanzarile sunt in scadere fata de anul trecut. Avem nevoie de un volum de 22.000 de masini ca sa reusim stabilizarea financiara a retelelor noastre de distributie”, a mai spus Valmar, care mizeaza pe o piata in crestere in 2011 la 115.000 de autoturisme noi, de la 100.000 de unitati anul acesta.

"Autoritatile ne-au asigurat ca in 2011 programul Rabla va debuta la inceputul anului, spre deosebire de 2011 cand a intarziat cateva luni. Acesta este unul dintre motivele pentru care estimez o crestere a vanzarilor de autoturisme de la 100.000 la 115.000 in 2011", a spus reprezentantul Porsche Romania.

Rabla si taxa de poluare vor ajuta piata in 2011. “Anul viitor contam pe cateva lucruri pozitive printre care demararea programului Rabla de la inceputul anului si noua formula a taxei de poluare care se va cunoaste din timp si va permite oamenilor sa isi faca calculele, sa decida corect asupra momentului in care va face achizitia noului autoturism”, a adaugat Valmar.

Porsche Romania a plantat 22.000 de copacei pe malul Dunarii, bratul Borcea, din judetul Calarasi, pentru fiecare masina vanduta in 2010.

Importatorul marcilor Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Lamborghini, Porsche si Bentley, Porsche Romania, a inregistrat anul trecut o marja de profit de 11,9%, in urcare de la 8,7% in 2008.

Compania a incheiat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 382 milioane euro, in scadere cu 61% fata de 2008, cand a raportat 992 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri