Standard & Poor's (S&P) a anuntat ca decizia nu va influenta ratingul Ford, acum "BB-minus", cu trei trepte sub categoria investment grade.
Masura va reduce costurile cu dobanzile cu 190 milioane de dolari anual. Compania va inregistra un provizion de 60 milioane de dolari in primul trimestru in legatura cu aceasta operatiune.

Ford a imprumutat peste 23 miliarde euro la sfarsitul anului 2006, pentru a finanta planul de restructurare sub conducerea directorului general Alan Mulally.

Ford este singurul dintre cei trei mari constructori auto americani care nu a solicitat protectie sub legea falimentului in 2009
, insa datoriile mari ale grupului reprezinta un motiv de ingrijorare pentru investitori.

Compania si-a redus anul trecut datoriile operatiunilor automotive cu 14,5 miliarde de dolari, inclusiv prin plati cash, scazand costurile anuale cu dobanzi cu peste un miliard de dolari.

Ford a incheiat anul trecut cu datorii de 19,1 miliarde de dolari la divizia automotive si lichiditati de 20,5 miliarde de dolari. Constructorul auto a avut in 2010 cheltuieli cu dobanzile de 1,8 miliarde de dolari.