Atunci cand angajatorii decid reduceri de salarii, angajatii isi pierd moralul si increderea, optand sa demisioneze in loc sa faca fata noii situatii cu un salariu consistent redus.
In perioada de varf a recesiunii globale, scrisori de informare trimise angajatilor cu privire la reduceri de salarii sau, in anumite cazuri, de personal au fost comune la multe locuri de munca, scrie Business Daily.

Un exemplu este urmatorul:

"Stimati angajati, dupa cum stiti, criza economica recenta a afectat in mod negativ compania.

Pentru a imbunatati situatia financiara si pentru a evita noi pierderi, conducerea a decis ca o reducere a salariilor la nivel de personal este absolut necesara in acest moment. Prin urmare, regretam sa va informam ca salariul lunar de baza al dumneavoastra va fi redus cu 34% incepand cu 1 august 2011.

Intre timp, managementul va continua sa monitorizeze situatia, iar salariul dumneavoastra va fi restabilit in cazul in care situatia economica si performanta companiei se amelioreaza.

Intelegerea dumneavoastra, sprijinul si cooperarea pentru a ajuta compania sa treaca prin situatia economica actuala vor fi de apreciat.
Cu stima, directorul de personal.


Sau, mai rau, ar putea scrie:

"Draga angajat, avand in vedere performanta dumneavoastra redusa in perioada analizata, regretam sa va informam ca salariul de baza va fi redus cu 37% si va fi administrat in conformitate cu planul de imbunatatire a performantei pentru viitoarele sase luni in care productivitatea dumneavoastra este monitorizata.

Daca performanta dumneavoastra se va imbunatati in cele 6 luni, va vom revizui salariul si vom lua in considerare cresterea acestuia in consecinta. In cazul unor performante slabe in aceasta perioada nu vom avea alta optiune, decat de a rezilia contractul dumneavoastra.

Cu stima, directorul de resurse umane."


Care sunt solutiile?


Atunci cand astfel de scrisori sunt primite la locul de munca, multi angajati opteaza sa demisioneze, in loc sa incerce sa faca fata noii situatii.

Acest lucru se datoreaza faptului ca, a lucra pentru un salariu redus este destul de descurajant, mai ales in cazul in care reducerea este datorata unor sanctiuni la locul de munca. De cele mai multe ori aceasta poate duce la un moral scazut in randul angajatilor, cu impact negativ asupra productivitatii globale la nivelul companiei.

Cu toate acestea, in majoritatea cazurilor, angajatorii dau astfel de sanctiuni, pentru a permite unui angajat sa compenseze orice comportament anterior nedorit la locul de munca, cum ar fi intarzierea, absenteismul si productivitatea scazuta, printre altele. Dincolo de cele spuse, angajatorii au totusi optiunea de a concedia orice angajat care este prisos. Dar cum ar trebui sa se comporte un angajat care se confrunta cu un salariu redus, fara a-si pierde moralul?

1. Ti-a scazut salariul in cei trei ani de criza? Ce motivatii ai primit de la angajator?

2. Ce solutie a fost preferata in organizatia din care faci parte/ai facut parte?

3. Cum ai reactionat dupa ce salariul tau a fost redus?




Demisia in aceasta situatie ar putea reprezenta o solutie daca o alternativa la locul actual de munca este disponibila. In caz contrar, nu este o decizie foarte buna de luat. Urmatoarele sugestii vizeaza modificarile de buget si cheltuieli pe care le-ai putea lua in considerare daca optati sa ramaneti la locul de munca in noile conditii.

In primul rand, trebuie sa cautati modalitati de a reduce cheltuielile curente atat fixe, cat si variabile. Cheltuielile fixe sunt recurente si sunt o sursa de stres financiar. De exemplu, mutarea intr-o casa de locuit cu chirie mai mica poate genera economii destinate pentru alte utilizari. De asemenea, costurile variabile trebuie ameliorate prin evitarea cheltuielilor inutile.

In al doilea rand
, incercati sa strangeti bani pentru situatii de urgenta sau realimentati economiile in cazul in care banii au fost utilizati in trecut. Acest lucru este important, deoarece ar putea reprezenta singura sursa de existenta in perioada cautarii unui loc de munca, in cazul in care sunteti concediat in mod neasteptat.

In al treilea rand, incheiati o asigurare cu acoperire medicala separata pentru familia dumneavoastra daca membrii acesteia nu au avut niciodata una. Cei mai multi angajati se bazeaza pe asigurarile de grup sau de pensionare prevazute de catre angajatorii lor. Este timpul sa va asigurati singur viata sau sanatatea personala sau a familiei.

Acoperire medicala va protejeaza impotriva cheltuielilor legate de sanatate care pot aparea in cazul în care sunteti concediat. Pentru alte obligatii financiare, cum ar fi ipoteca, discutati cu creditorul dumneavoastra o posibila reesalonare a platilor, in conformitate cu situatia curenta, in care cu siguranta va cautati un nou loc de munca, ori incercati sa sporiti productivitatea dumneavoastra pentru a recastiga salariul pierdut, in urma reducerilor de cheltuieli in firma.

Din nou, nu investiti fondurile de urgenta asteptand randamente rapide. Acest lucru nu va genera decat stres suplimentar. Banii ar trebui sa serveasca doar ca resursa de existenta, in cazul in care sunteti concediat in mod neasteptat.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri