Astfel, angajatorii folosesc motorul de cautare Google pentru a-ti vedea in primul rand aspectul fizic. O fotografie in care esti surprins intr-o lumina buna si intr-un mediu profesionist te poate salva, chiar daca nu este facuta de un fotograf.

Test de credibilitate pe Google

Un alt lucru pe care angajatorii ar vrea sa-l gaseasca asociat numelui tau este un portofoliu profesional. Acesta ar trebui sa confirme experienta profesionala din CV si sa iti confere credibilitate in fata angajatorului. In felul acesta, intervievatorul poate vedea daca realizarile tale se potrivesc cu cerintele companiei.

Citeste si:

Nu in ultimul rand, angajatorii vor sa vada daca ai o prezenta activa in mediile sociale. Studiile arata ca 96% dintre acestia folosesc reteaua de socializare LinkedIn pentru a cauta posibili candidati. Un profil complet, atat pe LinkedIn cat si pe alte retele sociale folosite iti poate creste sansele de a obtine jobul dorit.

Un alt lucru la care angajatorii sunt atenti atunci cand cauta date despre aspirantii la postul oferit este tipul de personalitate. Acestia vor evalua, in rezultatele oferite pe Google, daca tipul de caracter si comportamentul tau sunt congruente cu standardele si cultura companiei. Acestia vor sa vada si daca ai folosit un limbaj neadecvat la adresa fostilor angajatori sau colegi si ce tip de continut postezi pe retelele sociale.

Noile tendinte de recrutare acorda o importanta cruciala prezentei online, de aceea mentinerea unei bune reputatii iti va creste sansele de a fi selectat. Atunci cand evalueaza profilul unui candidat pe mediile online, angajatorul va fi mai putin interesat de experienta profesionala si mai dornit sa vada daca Google te “recomanda” ca fiind un bun candidat pentru compania la care aplici.

Sursa foto: Ecran cu prima pagina Google/ Shutterstock.com