1. Jab, Jab, Jab, Right Hook, de Gary Vaynerchuk

Carti marketing

O adevarata colectie de sfaturi si strategii de social media marketing, cartea este produsul experientei lui Gary Vaynerchuck, specialist in social media, publicat de New York Times.

Titlul opune doua tipuri de strategii, preluate din box: directa, care ofera rezultate in pasi mici, si croseul, care este o explozie de forta ce tinteste catre o victorie spectaculoasa. Vaynerchuck propune o cale de mijloc, o combinatie tactica intre cele doua procedee. Teza sa este ca nu-i suficient sa livrezi continut de calitate, ci trebuie sa-l adaptezi contextului si sa-l livrezi in forma potrivita pentru platformele media precum Facebook, Instagram, Pinterest sau Twitter.

Jab, Jab, Jab, Right Hook se gaseste pe books-express.ro intr-o editie cu o coperta ce nu se teme sa dramatizeze sugestia din titlu.

2. Don’t make me think, de Steve Krug

Carti business

La 16 ani de la publicare, cartea lui Steve Kug este mai mult decat notorie, este clasica. Dincolo de amuzamentul din titlu, cu acest volum autorul stabileste un principiu care a devenit regula de aur in web design, acela ca orice interfata trebuie sa fie intuitiva.

Cu aceasta a treia editie, Kug aduce update-uri importante, adaugand si un capitol dedicat dispozitivelor mobile. Devenita deja un adevarat manual de web design, cartea fixeaza repere si concepte absolut necesare pentru oricine lucreaza in domeniul marketingului digital.

Don’t make me think se poate comanda de pe libris.ro.

3. Coada lunga, de Chris Anderson

Carti marketing

Una dintre cele mai aclamate si respectate carti de profil, Coada lunga preia un concept din economie si il dezvolta intr-o adecavarata filosofie a marketingului. Chris Anderson vede in curba descrescatoare a cererii, numita coada, o oportunitate de piata, in care diversitatea bunurilor este esentiala.

Teoria sa este apreciata nu doar de specialistii, dar este recomandata de unii dintre cei mai puternici executivi din lume, precum cei care conduc Google, Netflix sau RealNetworks. Eric Schmidt, CEO la Google intre 2001 si 2011, a recunoscut ca ideile lui Anderson au influentat masiv strategiile giganticei companiei.

Coada lunga se gaseste in oferta elefant.ro la pretul de 28 lei.

4. Youtility: Why Smart Marketing is About Help, Not Hype, de Jay Baer

Carti digital marketing

Citeste si:

In marketingul digital concurenta nu e formata doar din produse similare care isi cauta cumparatori, ci de tot continutul pe care internautii il consuma online. E o batalie pentru atentia clientului, in care competitita vine de la prietenii sai, de la familie sau de la milioanele de clipuri amuzante care se gasesc pe internet si ii stau la dispozitie.

Jay Baer atrage atentia asupra faptului ca singurul mod in care marketingul poate rezista este sa se faca util cu adevarat, sa ajute. Nu doar ca isi va castiga clientii astfel, dar ii va si fideliza.

Youtility: Why Smart Marketing is About Help, Not Hype, un best seller New York Times, poate fi comandat pe okian.ro.

5. The Best Digital Marketing Campaigns in the World, de Damian Ryan si Calvin Jones

Carti digital marketing

Cum cel mai bine se invata din exemple, avem aici o colectie spectaculoasa de lectii de marketing. Ryan si Jones prezinta in detaliu unele dintre cele mai de succes campanii de digital marketing facute vreodata.

Studiile de caz aduc in atentie campanii pentru branduri mari, precum Pizza Hut sau Pepsi, si prezinta toate aspectele - contextul, ideea, implementarea etc. Evident, nu uita sa prezinte lectiile ce se pot invata din fiecare caz in parte.

O carte de succes inca de la aparitie, The Best Digital Marketing Campaigns in the World a avut si o a doua parte, in care continua prezentarea unor campanii de succes si sunt “disecate” si cateva clipuri ce au devenit virale.

6. Content Inc., de Joe Pulizzi

Carti content marketing

Intr-o abordare inedita a marketingului digital, Content Inc. rastoarna cumva ordinea lucrurilor si incepe sa gandeasca in sens invers: intai creezi continut de calitate, apoi aduni o comunitate in jurul acestui continut si abia la urma creezi un produs pentru acest public, cand ii cunosti preferintele si obiceiurile de consum.

Abordarea este fundamental diferita de cea a marketingului clasic, care incearca sa identifice clienti pentru un produs deja existent.

Noul model teoretic, structurat in sase pasi, este nu doar ingenios, dar are si costuri reduse. Joe Pulizzi si-a testat singur teoria si a fondat compania Content Marketing Institute pe principiile prezentate in Content Inc.

Sursa foto: Pixabay