Ce impact are lumina asupra modului de lucru

Dintr-un infografic realizat de portalul theundercoverrecruiter.com aflam ca lumina se numara printre factorii de care depinde cel mai mult productivitatea angajatilor. Ea ocupa un loc fruntas din motive evidente – influenteaza puterea de concentrare si confortul vizual. Un birou luminat intr-un mod ineficient poate determina aparitia migrenelor si a senzatiei de ochi obositi, ceea ce, in mod evident, duce la o putere de concentrare scazuta.

Tot biroul trebuie sa fie foarte bine iluminat, sa nu existe zone de obscuritate, iar lumina ar trebui sa cada de sus. De cealalta parte, insa, intra in joc si factorul legat de energie si costuri, mai ales intr-o era in care confortul trebuie sa mearga mana in mana cu eficienta energetica. Tocmai de aceea au aparut astfel de solutii de iluminat pentru birouri, care fac posibila economia de energie in conditii de iluminare care stimuleaza eficienta angajatilor.

Birourile pline de culoare contribuie la cresterea creativitatii

Un birou plin de culoare este unul in care oamenii se simt mai bine si sunt mai creativi. Desi multi dintre noi s-au obisnuit intr-un mediu de lucru sobru, in care culorile predominante sunt albul, negrul sau cenusiul, un studiu realizat la Univesitatea din Texas a aratat ca aceste nuante determina cresterea anxietatii. In final, angajatii vor fi deprimati, stresati si le va lipsi creativitatea.

Integrarea elementelor naturale in spatiul de lucru

Un alt lucru de care ar trebui sa tina cont companiile este integrarea elementelor naturale in spatiul de lucru. Plantele au efect calmant asupra oamenilor si ajuta la risipirea stresului. Un birou in care exista plante si elemente din natura este unul in care oamenii se simt bine, sunt mai calmi si mai optimisti.

Calitatea aerului este si ea imbunatatita de prezenta plantelor in birou. Mai mult decat atat, un studiu realizat in Australia a relevat faptul ca persoanele care au plante in spatiul de lucru se simt mai putin tensionate, nervoase si obosite.

Mobilitatea, tot mai importanta intr-un secol al vitezei

Intr-o era a telefoanelor inteligente si a dispozitivelor wireless, este greu sa le impui angajatilor sa fie „legati“ de birou. Oamenii vor sa ia laptopul si sa mearga sa lucreze in curte sau sa se retraga intr-o sala in care sa se poata concentra mai bine. Este esential ca o companie sa tina cont de acest lucru si sa le puna la dispozitie angajatilor dispozitive si spatii in care pot face acest lucru atunci cand isi doresc asta.

Acesti factori sunt foarte importanti pentru a crea un mediu de lucru in care oamenii se simt bine si lucreaza in mod eficient, insa exista si alte elemente importante cand vine vorba despre productivitatea la locul de munca. Cum arata in viziunea ta biroul perfect?

Sursa foto: Shutterstock